معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان، نماینده شرکت توسعه گردشگری، کارشناسان و سرپرست میراث فرهنگی در شهرداری شهمیرزاد حضور یافته و در خصوص سرمایه گذاری وکمپ هفت هکتاری شهمیرزاد با مهندس امینی شاد، شهردار شهمیرزاد به بحث و تبادل نظر پرداختند.در ابتدای این جلسه نماینده شرکت توسعه گردشگری در خصوص فعالیتهای صورت گرفته توسط شرکت توسعه گردشگری در خصوص اقدامات صورت گرفته درباره هفت هکتاری توضیحاتی ارائه نموده وخواستار ارائه نظر و پیشنهاد شهردار شهمیرزادرخصوص سرمایه گذاری در بخش مذکور شد.

در ادامه مهندس امینی شاد ضمن خیر مقدم به میهمانان و تشکر از زحمات آنان در زمینه های گردشگری و سرمایه گذاری، از مهندس بحرالعلومی به عنوان یکی از مدیران فعال و موفق در مجموعه مدیران کل استان سمنان یاد کرد و زحمات ایشان را ارج نهاد و افزود انشاءا… در استان سمنان هم منشأ خیر و برکت باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد طبق اصلی که وجود دارد از موازی کاری باید پرهیز نمود و از موازی کاری به عنوان عاملی که موجب از بین رفتن هزینه ها در بسیاری از سازمانها گردیده است نام برد. و راه حل این مشکل را ایجاد مدیریت یکپارچه شهری اعلام نمود.

ایشان در ادامه با اشاره به دستورالعملی که از سوی وزارت کشور در حدود 4 سال پیش در خصوص سرمایه گذاری تهیه و تدوین شده است گفت: این دستورالعمل دارای مسائل و مشکلاتی بوده است .

مهندس امینی شاد در ادامه افزود بر اساس  پی گیریهای انجام شده و تهیه دستورالعمل صحیح از وزارتخانه، شورای عالی سرمایه گذاری را در شهرداری شهمیرزاد ایجاد نموده ایم.

وی با بیان اینکه همه سازمانها و اداراتی که هدف سرمایه گذاری دارند باید از طریق شورای عالی سرمایه گذاری وارد عمل شوند افزود: تصمیم گیرنده نهایی جهت سرمایه گذاری در شهر شورای عالی سرمایه گذاری می باشد.

شهردار شهمیرزاد در ادامه از شهمیرزاد به عنوان اولین شهر در استان که برنامه 5 ساله شهر شهمیرزاد در راستای توسعه منطقه و کشور در دست اقدام دارد یاد نمود که توسط متخصصینی از دانشگاه تهران و با رویکرد اقتصادی در حال انجام می باشد.

ایشان در ادامه از تهیه پکیج های اقتصادی برای سرمایه گذاری و برگزاری همایش سرمایه گذاری در شهمیرزاد خبر داد.

وی از مسائل اجتماعی به عنوان یکی از مشکلات پیشروی امر سرمایه گذاری در شهرها یاد نمود و افزود هرچه شهری کوچکتر باشد این مسائل اجتماعی نیز بیشتر و پیچیده تر خواهد بود و تصریح کرد: سرمایه گذاری در هر شهری نیازمند حمایت همه جانبه و شدید شورای شهر می باشد که به عنوان یک چتر حمایتی برای همه مسئولین اجرایی بالاخص شهرداری عمل نمایند و در این زمینه به شهرداری اعتماد نماید.

وی در ادامه تأکید نمود:شهرداری شهمیرزاد در تهیه پکیج ها و ایجاد سازوکارهای لازم در زمینه سرمایه گذاری به مساعدت و یاری سازمان گردشگری نیاز خواهد داشت.

در ادامه طاهری معاونن سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان ،به مردم شهمیرزاد به خاطر داشتن مدیری که با رویکرد علمی در رآس مدیریت شهری قرار گرفته است تبریک گفته و خواستار دیده شدن نگاه ویژه برای سرمایه گذاری و تشویق به امر سرمایه گذاری در شهرداری شهمیرزاد شد.

در پایان ایشان وخواستار حضور نماینده ای از میراث فرهنگی در شورای عالی سرمایه گذاری شهرداری شد.

IMG_1521 IMG_1520 (2)

1 دیدگاه.

  • مهدي زماني شهميرزادي
    4 آبان 1393 2:12 ب.ظ

    شهرداری باید بروکراسی اداری رو برای سرمایگزاران کم کنه،باید خودش بره دنبال سرمایهگذار،ولی متاسفانه با سنگ اندازی برای سرمایهگذار،اونها رو میرونن.اگر این روش تغییر کنه ،شاهد رقبت سرمایه گذاران برای سرمایکذاری در شهر خواهیم بود.

فهرست