شهردار شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد از آغاز عملیات پلاک کوبی درختان سطح باغ شهر شهمیرزاد خبر داد:وگفت : درختان شهمیرزاد شناسنامه دار می شوند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شهمیرزاد، حسین الماسی در گفتگو با خبرنگاران با تشریح فعالیت های انجام شده در خصوص فضای سبز شهمیرزاد گفت: با اجرای عملیات ممیزی درختان و فضای سبز بوستان ها و پارک های شهمیرزاد شناسنامه دار می شوند. به گفته وی، در ممیزی درختان نوع و سن، ارتفاع، محل استقرار، محیط بن آنها را مشخص و شناسنامه پارک ها و بوستان ها را تدوین می کند. وی از شناسایی درختان در سطح معابر شهری خبر داد و اظهار داشت: طرح پلاک کوبی درختان به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی در راستای دسترسی آسان تر به اطلاعات مربوط به درختان در جهت حفظ، حراست و نگهداری از آنها در حال انجام می باشد.

شهردار شهمیرزاد ضمن تأکید بر لزوم حفظ درختان در فضاهای شهری به استناد ماده 46 و 47 قانون شهرداری ها خاطر نشان کرد: شهمیرزاد همواره به ‏عنوان شهری سرسبز شناخته می شده است که توجه ویژه شهرداری و شورای شهر شهمیرزاد به این ‏مهم نه تنها می تواند این چهره ی سبز را برای استان حفظ نماید، بلکه در روحیه ی شهروندان نیز تأثیر ‏مثبتی به جای خواهد گذاشت. ‏

الماسی با بیان اینکه درختان الفبای اقلیم سبز و طراوت بخش زندگی بشری می باشند که در روح و جسم ما اثرات بسزائی داشته اند، گفت: به همین دلیل کاشت درخت و ایجاد فضای سبز و بالاخص حفظ وصیانت از این گنجینه های سبز در کنار زندگی شهری امری حیاتی است.

شهردار شهر گردشگری شهمیرزاد در پایان از تمامی شهروندان و گردشگران خواست تا با مشارکت در حفظ و نگهداری درخت های سطح شهر علاوه بر ‏تشویق سایرین به حفظ درخت ها، هرگونه تخلفی را در خصوص قطع درخت ها به اداره فضای سبز ‏شهرداری اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از دو هزار اصله درخت در شهمیرزاد پلاک کوبی شده است که برای هر پلاک کوبی 10 هزار ریال هزینه پیش بینی شده است.

  • فهرست