به نقل از سایت شهمیرزاد نیوز مسئول کمیسیون فضای سبز شورای شهر شهمیرزاد گفت : طرح شناسایی و حفظ درختان کهنسال شهر و صدور شناسنامه درختان شهمیرزاد در حال اجراست.  امیر حسین شهاب الدین در حاشیه آیین پلاک کوبی و ثبت درخت کهنسال گردوی شهمیرزاد در گفتگو با خبرنگار شهمیرزاد نیوز در شهمیرزاد گفت : با اجرای عملیات ممیزی درختان و فضای سبز بوستان ها و پارک های شهمیرزاد شناسنامه دار می شوند.
وی ادامه داد : شهرداری و کمیسون فضای سبز شهمیرزاد در ممیزی درختان نوع و سن آنها را مشخص و شناسنامه پارک ها و بوستان ها را تدوین می کند.
به گفته وی، پلاک کوبی درختان سطح شهر از دیگر برنامه های شهرداری است که درخت کمان رستم به عنوان دومین درخت کهنسال گردو امروز شاهد پلاک کوبی آن هستیم و با برنامه ریزی انجام شده پلاک کوبی درختان ادامه خواهد یافت.
شهاب الدین با اشاره به کاشت یک هزار درخت گردو در هر سال در فضای سبز و بوستان های شهمیرزاد، گفت: کمیسیون فضای سبز به هیچ عنوان مجوز قطع درختان گردو شهمیرزاد را صادر نمی کند و بعضا درختان صنعتی که به مصارف صنعتی شامل تبریزی، سپیدار و … هستند با مجوز شورا قطع می شوند.
عضو شورای اسلامی شهر شهمیرزاد به تامین منابع آبی برای فضای سبز شهمیرزاد اشاره کرد و گفت: کاشت درختان سنجد، بادام، تبریزی و بید در شهمیرزاد با توجه به نوع محیط نیز در بوستانها و فضای سبز این شهر انجام می شود.

فهرست