بخش فارسی سایت شهرداری و شورای اسلامی شهر شهمیرزاد در سال 1389 شمسی رسما کار خود را آغاز خواهد کرد این سایت دوزبانه بوده و به زودی  بخش انگلیسی آن هم راه اندازی خواهد شد البته این سایت در آغاز راه بوده و به مرور زمان تکمیل خواهد شد چرا که خواسته مسئولان و طراحان سایت بر آن بوده است تا سایتی جامع را برای شهمیرزاد برپا سازند از این رو دامنه گسترده ای را برای بخش های آن در نظر گرفته اند که به طبع زمان بیشتری هم برای تکمیل آن نیاز است اما امید است این سایت بهترین سایت در میان نمونه های مشابه خود باشد. (شما می توانید این سایت را با همه  سایت های مشابه مقایسه نمایید) بیشتر سایت های موجود مشابه جنبه اطلاع رسانی صرف دارند یعنی شهروندان با مراجعه به این سایت ها تنها می توانند اطلاعاتی را که مدیریت سایت درباره بخش های مختلف قرارداده مطالعه نمایند اما هدف برپایی سایت شهرداری و شورای اسلامی شهمیرزاد نه تنها اطلاع رسانی بلکه ایجاد شهرداری و شورای شهر مجازی است توجه به این امر از آن جهت است  که امروزه در تعریف توسعه سیاسی از دولت الکترونیک و شهروند الکترونیک به عنوان ضروریات عصر جدید سخن می گویند. هرچند موانع ای در این راه هنوز وجود دارند همچون سرعت پایین اینترنت در کشور و عدم دسترسی همگانی به اینترنت و همچنین عدم رواج استفاده از اینترنت میان قشرهای سنتی جامعه و همچنین عدم مدرنیزاسیون ادارات و آموزش کارمندان اما اینها نمی تواند مانع ای برای آن باشد که ما ایده های نوین را پیریزی ننماییم چرا که ایجاد آن یکی از اقدامات در راه گسترش این فرهنگ و پیریزی زیرساخت های توسعه فضای مجازی است.

منظور از  شهرداری و شورای اسلامی مجازی آن است که شهروندان با مراجعه به سایت بتوانند نیازها و کارهای خود را بدون مراجعه به شهرداری و یا شورای شهر به انجام رسانند که این به چند دلیل از ضروریات عصر حاضر است

الف ) صرفه جویی در وقت شهروندان (به جای صرف وقت برای رفتن به  شهرداری و یا شورای اسلامی تنها با چند کلیک کار خود را به انجام  رساند)

ب) جلوگیری از ترافیک شهری (دیگر نیاز نیست تا شهروند بطور فیزیکی با سفرهای درون شهری یا بین شهری به شهرداری یا شورای شهر مراجعه نماید)

ج) صرفه جویی در هزینه ها ( هزینه بنزین یا کرایه و یا استهلاک خودرو یا سوانح پیش بینی نشده)

د) همگام شدن با عصر جهانی و رشد نیروهایی که با مختصات و مقتضیات عصر جدید سازگار باشند.

از این رو ایده اصلی مسئولان و طراحان بر آن بوده تا این سایت را برای نسل های پیش رو و آینده طراحی کنند این مختصات شامل موارد زیر است :

الف ) نسخه موبایلی :

امروزه برای سایت ها نسخه موبایلی هم طراحی می شود که معمولا آن را روی دامنه دیگری نصب می کنند و شامل متن های ساده است اما تلاش ما بر آن بوده تا این سایت  را همچون سایت های بزرگ مثل یاهو که روی نسخه موبایل نیز به صورت کامل به نمایش در می آیند طراحی کنیم تا هم اولین سایت نسخه موبایلی در میان شهرداری های کشور باشد و هم ایده ای نو باشد برای سایر شهرداری های کشور چرا که از میان سایر سایت های شهرداری های کشور تا کنون و تا آنجا که بررسی شد ه است تنها شهرداری تهران نسخه موبایلی آن هم از نوع متنی را به طور کامل ساپورت می کند.

از این رو این سایت در موبایل های جدید و پیشرفته به صورت کامل بالا می آید و شما از طریق منوها نیز می توانید به بخش های گوناگون آن رفته و به اطلاعات مورد نیاز دست یابید.

فیلم زیر نمونه ای از این امکان را نشان می دهد.

ب) شهرداری و شورای شهر مجازی :

ـ  سازمان آنلاین : شما با کلیک بر روی آیکون سازمان مجازی و انتخاب شهرداری یا شورای شهر می توانید با مسئول روابط عمومی آن سازمان گفتگو نوشتاری نمایید و همچنین در صورت نیاز فایلی را برای این سازمان ارسال و یا دریافت نمایید در صورتی که مسئول مربوطه نباشد شما می توانید به صورت آفلاین پیامتان را بگذارید تا در اولین فرصت که مسئول بخش آنلاین شود به پیام شما پاسخ بگوید. (برای اطلاعات بیشتر به راهنما سایت مراجعه نمایید)

ـ تماس با سازمان : فرم های مختلفی تنظیم شده است تا شما شهروندان محترم بتوانید با شهردار، یا شورای شهر یا مسئول روابط عمومی در تماس باشید و همچنین بتوانید پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح سازید همچنین می توانید در نظرسنجی های گوناگون سایت شرکت نمایید. (برای اطلاعات بیشتر به راهنما سایت مراجعه نمایید)

ـ پرداخت عوارض : این امکان در سایت قرار می گیرد تا شهروندان بتوانید به عنوان مثال عوارض سالیانه ماشین خود و یا سایر عوارض را از طریق سایت به حساب شهرداری شهمیرزاد واریز نمایند. (برای اطلاعات بیشتر به راهنما سایت مراجعه نمایید)

ـ امکان نظردهی : امکان قرار دادن نظرات شما در ذیل اخبار و مطالب امکان حضور شهروندان را در فضای سایت فراهم می آورد تا سایت یک سویه نبوده و فضایی را برای گفتگو فرآهم آورد.

این سایت دارای امکانات دیگری همچون RSS و خبرنامه و ویدئو کنفرانس و… می باشد که برای آشنایی بیشتر می توانید به بخش راهنما سایت مراجعه نمایید.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با ساختار سایت و نحوه استفاده آسان و بهینه از سایت از صفحه نقشه سایت استفاده نمایید این بخش شما را با کلیت سایت آشنا می نماید.

برای آشنایی و مطالعه پیرامون شهمیرزاد، آداب و رسوم، مشاهیر و… شما می توانید به سایت فرهنگی شهمیرزاد که در این زمینه فراهم آمده است مراجعه نمایید.

در صورتیکه شما نظری برای بهبود سایت یا پیشنهادی برای اضافه کردن امکانی در سایت دارید می توانید از طریق این فرم با طراحان سایت در تماس باشید.

گروه طراحی سپیداران

کیان کیانی

[email_link] [print_link]

فهرست