سیدامیرمسعود احمدپناه اظهار داشت : هر چند متأسفانه مسئولان استان و شهرستان در اوایل کار بین‌المللی بودن شهمیرزاد را قبول نداشتند ولی با مکاتبه با دفتر هیئت دولت و جوابیه آن که در متن مصوبه کاملاً مشهود است ، مشخص شد ، شهمیرزاد شهر نمونه گردشگری است…
وی مهم‌ترین اقدامات انجام شده این شورا با همکاری شهرداری را را‌ه‌اندازی اینترنت پرسرعت 256 kbps ، راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی که در حال گرفتن مکان مناسب برای ساختمان اداری ، آموزشی است. راه‌اندازی اورژانس 115 با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت 115 در شهمیرزاد ، پیگیری برای نصب آنتن تلفن همراه ایرانسل ، مکاتبه با وزیر ارشاد و مساعدت وی در زمینه ساخت یک مجتمع فرهنگی – هنری در شهر و پیگیری در تسریع رفع موانع موجود در راه‌اندازی کارخانه‌های شهرک صنعتی اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد افزود: در دور نخست سفر هیئت دولت به استان سمنان، شهمیرزاد با توجه به موقعیت خاص و توپوگرافی منطقه، واقع شدن بین دو سرزمین بیابانی و معتدل خزری، آب و هوای مناسب و کم‌‌نظیر ، نزدیکی به پایتخت و مرکز استان و نزدیکی با استان مازندران و جاذبه‌های گردشگری مانند سد شهید رجایی و روستاهای زیبا و دیدنی همانند خطیرکوه ،‌ رودبارک ، فولادمحله و چاشم و مناطق دلنواز پشتکوه در اقدام کارشناسان به عنوان شهر نمونه گردشگری بین‌المللی انتخاب شد.

احمدپناه افزود : بنا به دعوت شورای اسلامی و پیگیری‌های سازمان گردشگری استان از معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و سفر وی به شهمیرزاد، اجرای طرح جامع گردشگری شهمیرزاد و رامسر به عنوان آزمایشی توسط مشاوران طرح در سازمان گردشگری کشور در دست تهیه و تدوین است.
وی تصریح کرد : ضمناً‌ تسهیلات ویژه با کارمزد بسیار پایین در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار می‌گیرد که در شهمیرزاد در زمینه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند.

فهرست