به نقل از شهمیرزاد نیوز رئیس شورای شهر شهمیرزاد گفت : باغ گردو در بخشی از پارک ۲۶۰ هکتاری امیرکبیر در شهمیرزاد با هدف جایگزینی قطع درخت کهنسال یکصد ساله ایجاد می شود. سید امیر مسعود احمد پناه در گفتگو با خبرنگار این سایت در خصوص قطع درخت کهنسال یکصد ساله گردو در شهمیرزاد گفت : درخت گردو کهنسال شهمیرزاد توسط افراد ناشناسی در شب مضروب و آسیب دیده شده بود. وی با اشاره به اینکه قطع این درخت گردو با مخالفت کمیسیون فضای سبز شورای و شهرداری شهمیرزاد از یک سال گذشته روبرو شده بود، گفت : کارشناسان منابع طبیعی بعد از این حادثه ادامه حیات درخت را امکان پذیر نمی دانستند.

به گفته وی، علاوه بر خشک شدن این درخت در آینده به علت آسیب رساندن به درخت توسط افراد ناشناس، این درخت گردو به علت ارتفاع بالا و احتمال سقوط بعد از موافقت با مالک قطع شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد ادامه داد : این درخت در مرکز شهمیرزاد وجود داشته است که به دلیل تردد مردم و جلوگیری از ایجاد حادثه مجبور به قطع آن شدیدم.

احمد پناه بیان کرد : با موافقت مالک زمین به منظور حفظ فضای سبز و جایگزینی درخت قطع شده یک باغ گردو در پارک امیر کبیر شهمیرزاد با هزینه مالک ایجاد و به مدت پنج سال مالک نسبت به نگهداری و حفظ باغ تعهد داده است.

فهرست