امروزه مسئله حفظ محیط زیست به یکی از مسائل مهم جوامع بشری تبدیل شده است بدان حد که بسیاری از حقوقدانان و سیاستمداران آن را در مقوله «امنیت نرم‌افزاری» توصیف کرده و برای آن اهمیت بین‌المللی قائل هستند.

اگر در گذشته محیط زیست یک مسئله داخلی بود لیکن امروزه مرزهای داخلی را درنوردیده و جنبه فراملی پیدا کرده است. چرا که مسائل و مشکلات مربوط به بیماری‌های واگیردار، آلودگی، بهداشت و سلامت فقط در محدوده مرزهای داخلی قرار نمی‌گیرد و به جوامع دیگر نیز سرایت می‌کند. کرونا،ایدز، سارس، ایبولا، هپاتیت، آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های واگیردار امروزه به مسئله مهم حیات بشری تبدیل شده و سلامتی جوامع را هدف قرار داده است. بنابراین توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان یکی از اصول اساسی در بقای زندگی است و کنترل آلودگی‌های محیط از جمله مواد زائد جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.

بهینه‌سازی تکنولوژی جمع‌آوری و دفع مواد زاید و اشاعه فرهنگ مصرف صحیح کالا و جمع‌آوری و دفع صحیح‌تر آنها می‌تواند تاثیر اساسی در حفظ بهداشت و سلامت محیط زیست جامعه داشته باشد.

عبارت «شهر ما، خانه ما» بر در و دیوار کوچه‌ها و خیابان‌ها به چشم می‌خورد و همه ما روزی چند بار این عبارت زیبا و پرمفهوم را  مشاهده می‌کنیم اما به راستی چقدر در تحقق این خواسته کوشا بوده‌ایم و شهر خود را خانه خود فرض کرده‌ایم…؟!

چقدر تلاش کرده‌ایم که وقتی از خانه خارج می‌شویم مواد دور ریز خود را در مخازن و سطل‌های در نظر گرفته شده بیندازیم و چهره کوچه‌ها و خیابان‌های شهر را زشت و بدمنظره نکنیم…؟!
همه ما به خوبی می‌دانیم که به عنوان یک شهروند باید در حفظ تمیزی و نظافت شهر کوشا باشیم و کمترین کاری که از دستمان برمی‌آید این است که چهره شهر را با انداختن زباله روی زمین نازیبا نکنیم اما خیلی از ما در این زمینه همکاری نمی‌کنیم و حتی کوتاهی هم می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد ، با عنایت به اینکه  داشتن شهر تمیز حق مسلم همه شهروندان است ، واحد خدمات شهری شهرداری با پرسنل اندک خود اقدامات لازم در خصوص رفت و روب
محله های شهر اعم از مسیر رودخانه تا هفت چشمه ، جاده سلامت ، بلوار ساری ، شهرک کلاهدوز،خیابان صفا،شهرک ولی عصر(عج)،پشت بانک ملی، خیابان مازندران،خیابان بهشتی، و بلوار امام خمینی (ره) از بانک صادرات تا میدان را صورت داده و طی برنامه ریزی های صورت پذیرفته توسط واحد خدمات شهری شهرداری شهمیرزاد کلیه مناطق و محله های سطح شهر به صورت جهادی پاکسازی خواهد شد.

فهرست