در جلسه ای که با حضور مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سمنان، بخشدار و رئیس شورای شهر شهمیرزاد در شهرداری شهمیرزاد برگزار شد، خاکسار رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به برخی آثار و بناهای تاریخی شهمیرزاد از مسئولین خواست تا با تعامل و همکاری فکر اساسی در احیا و حفظ این آثار تاریخی و باستانی نمایند.
وی با اشاره به لزوم حفظ و احیای بافت و آثار تاریخی روستاهای شهمیرزاد افزود ارزش شهر شهمیرزاد به روستاهای اطرافش است و اگر روستاهای اطراف آن را رها نمایند دیگر فایده ای نخواهد داشت.
بخشدار شهمیرزاد با اشاره به اینکه در روستای کولیم در جهت حفظ بافت قدیم این روستا کار بسیار ارزشمندی انجام شده است، افزود این کار کار بسیار زیبایی است که انجام شده است و حالت و بافت سنتی این روستا حفظ شده است.
وی با اشاره به وجود بزرگترین باغ گردوی جهان در شهمیرزاد از ایجاد باغ زرشک با مساحت ۴۰۰ هکتار در فولاد محله خبر داد که در دهه فجر افتتاح خواهد شد و همچنین از ایجاد باغ گردوی ۱۰۰ هکتاری در روستای تلاجیم خبر داد.

پس از گفتگو و تبادل نظر در پایان مقرر گردید برای مرمت و بازسازی شیرقلعه شهمیرزاد با توجه به اینکه مطالعات باستان شناسی آن انجام شده است، با همکاری شهرداری شهمیرزاد  کار مرمت و بازسازی آن آغاز گردد.

IMG_0981

IMG_0977

IMG_0982

فهرست