جمعی از مسئولین  شهر شهمیرزاد با حضور در کارخانه آریا ترانسفو شهمیرزاد از بخش های مختلف این کارخانه بازدید و جلسه ای با مدیر عامل این کارخانه آقای معماری ترتیب دادند.عبدالخالق خاکسار رییس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد در بازدید از کارخانه آریا ترانسفو شهمیرزاد در خصوص این کارخانه اظهار داشت: با راه‌اندازی این کارخانه، زمینه بازگشت شهمیرزادی‌ها به شهر خودشان فراهم می‌شود.

وی افزود: افرادی که در ساخت کارخانه آریا ترانسفو دخیل بوده‌اند، جمعیت را به شهر ما آورده‌اند اما این وظیفه مسئولان است که این جمعیت را در شهر حفظ کرده و امکانات لازم را برای آنان فراهم آورند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد تصریح کرد: اسکان نیروها و فراهم آوردن امکانات برای آنان بسیار مهم است؛ امکانات به دنبال جمعیت خواهد آمد و با وجود جمعیت، اقتصاد شهر پویاتر شده و در نتیجه امکانات شهر هم بیشتر و بهتر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه مواد اولیه توسعه هر شهری بر زیرساخت‌های آن استوار است، از کارخانه آریا ترانسفو به عنوان زیرساخت بسیار مهمی یاد کرد که جمعیت و به دنبال آن امکانات را به شهر شهمیرزاد می‌آورد.

خاکسار همچنین با اشاره به بسیاری از مهاجرت‌های صورت گرفته از شهمیرزاد، عامل اصلی مهاجرت از این شهر را مشکلات بیکاری یاد کرد و افزود: مردم به دنبال زندگی کردن در جایی هستند که معاششان هم تأمین شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد، بزرگ‌ترین نیاز جامعه را اشتغال دانست و افزود: با برطرف شدن این نیاز بسیاری از مشکلات جامعه هم حل خواهد شد.

وی از مدیرعامل کارخانه آریا ترانسفو و همکارانشان نهایت تشکر را داشت و خاطر نشان کرد: ما نهایت آمادگی را در هر زمینه‌ای که باشد، برای کمک به دست‌اندرکاران کارخانه آریا ترانسفو داریم و بیش از پیش به عنوان دوست و همکار به این مجموعه کمک و یاری خواهیم رساند.

* جذب ۲ هزار نفر نیروی کار در کارخانه آریا ترانسفو شهمیرزاد

مدیرعامل کارخانه آریا ترانسفو شهمیرزاد نیز از جذب ۲ هزار نفر نیروی کار در شهمیرزاد و توجه اساسی به صادرات تولیدات این واحد خبر داد.

فرج‌الله معماری اظهار داشت: کارخانه آریا ترانسفو شامل دو کارخانه مجزا به نام کارخانه‌های ترانسفورماتور توزیع و ترانسفورماتور قدرت است که بسته به نوع کار و نوع محصولاتی که تولید می‌شود، این دو کارخانه از هم جدا شده‌اند.

معماری در خصوص بخش فروش این کارخانه گفت: بخش فروش این کارخانه در خود شهمیرزاد واقع و ممکن است در آینده بخش فروشی هم در شهر تهران برای فروش محصولات این کارخانه در نظر گرفته شود.

مدیرعامل کارخانه آریا ترانسفو شهمیرزاد افزود: این کارخانه مشتمل بر بخش‌های اداری، طراحی، پرسنلی، مدیریتی، مشاوره‌ای، انتظامات و آتش‌نشانی بوده که در مساحت ۳۰ هکتار احداث شده است.

معماری تصریح کرد: نه تنها وظیفه من بلکه وظیفه همه کسانی است که می‌توانند کاری کنند که نانی بر سر سفره‌های مردم آورده شود؛ چرا که ایجاد کردن حتی یک شغل ثوابش از نماز و روزه کمتر نیست.

وی در ادامه از اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر در این کارخانه خبر داد و افزود: در صورت رونق اقتصادی کشور و افزایش تقاضا، می‌توانیم تعداد نیروها و حتی شیفت کاری را حتی تا سه شیفت هم افزایش دهیم.

مدیرعامل کارخانه آریا ترانسفو شهمیرزاد در خصوص آموزش کارکنان این کارخانه گفت: طی قراردادی که با سازمان فنی و حرفه‌ای بسته شده است، ۳ هزار نفر نیرو، حتی نیروهای ساده و بدون تخصص جهت آموزش به این مرکز فرستاده می‌شوند.

این مسئول تأکید کرد: تمام نیروها باید هر سال ۱۰۰ ساعت آموزش ببینند و اطلاعاتشان به‌روز باشد تا بتوانیم صادرات داشته باشیم؛ چرا که هم از لحاظ ماشین‌آلات و هم نیروی کار ظرفیت صادرات را دارا هستیم و در غیر این صورت از نظر اقتصادی، کار مقرون به صرفه نخواهد بود.

معماری در پایان چنین توضیح داد: مجدداً طی فراخوانی از نیروهای بومی استان نیرو جذب خواهیم کرد و از مسئولان می‌خواهیم تا برای اسکان کارکنان این کارخانه و همچنین امکانات لازم همچون درمانگاه برای آنها فکر اساسی کنند.

IMG_0667

IMG_0724

IMG_0728

IMG_0790

IMG_0730

IMG_0737

فهرست