جلسه ای در تاریخ ۲۷/۹/۹۳ به منظور آشنایی پاکبانان با راه های پیشگیری از بیماری هپایتت و ایدز با حضور آقایان رستمی کاردان بیماریها و نوروزی تکنسین مبارزه با بیماریها در سالن جلسات شهرداری شهمیرزاد برگزار شد.

در این جلسه رستمی با اشاره به تاریخچه بیماری ایدز و هپاتیت گفت: افرادی که با وسایل تیز و برنده در تماس هستند بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به بیماری ایدز و هپاتیت قرار می گیرند و افرادی که بیشتر از سایرین در معرض خطر قرار دارند عبارتند از ۱- پزشکان به دلیل اینکه مستقیما در تماس با بیماران هستند ۲- دانشجویان پزشکی و دندانپزشکان ۳- افرادی که رابطه نامشروع دارند ۴- پاکبانان ۵- افرادی که خون به آنها تزریق می شود مانند افراد دیالیزی. وی افزود بیماری هپاتیت و ایدز از نظر خطرناک بودن در یک راستا قرار دارند و آنقدر اهمیت دارند که سازمان بهداشت جهانی یک روز از سال را روز جهانی مبازره با هپاتیت نامگذاری کرد، همچنین هر ساله ده آذر ماه مصادف با  اول دسامبر روز جهانی مبازره با اید نام گذاری شده است. رستمی ادامه داد بیماری ایدز به دلیل اینکه سیستم دفاعی بدن را از بین می برد فرد ظرف مدت تقریبا ۴ تا ۵ سال جان خود را از دست خواهد داد.

رستمی اظهار کرد: بیماریهای ایدز و هپاتیت به دلیل آنکه جز بیماری های ویروسی هستند درمان قطعی ندارند و با دانستن راه های پیشگیری می توان خود را در برابر این بیماری ها ایمن کرد. وی افزود: قدرت واگیری ویروس هپاتیت چند برابر بیشتر از ویروس ایدز می باشد زیرا این ویروس تقریبا ۱۰۰ برابر کوچکتر از ویروس ایدز است و راحت تر منتقل می شود. رستمی بیان کرد از علائم هپاتیت می توان به استفراغ، تهوع و درد شکم اشاره کرد و با واکسن زدن به دلیل اینکه آنتی بادی در بدن تولید می شود می توان خود را در برابر هپاتیت محافظت نمود. وی تاکید کرد تنها راه پیشگیری این بیماری ها آن است که راه های انتقال آنها را بشناسیم و از آنها فاصله بگیریم و همچنین ورزش کنیم زیرا ورزش در حفظ سلامت افراد به خصوص افراد آلوده کمک زیادی خواهد کرد.

در پایان رستمی اعلام کرد مرکز بهداشت و درمانی افلاطونی شهمیرزاد آمادگی دارد تا برنامه های آموزشی برای هر ارگانی که تمایل داشته باشد برگذار کند. در انتهای جلسه پاکبانان شهرداری با تزریق واکسن هپاتیت در برابر این بیماری واکسینه شدند.

IMG_0012 IMG_0024 IMG_0011

فهرست