سریال عروس در شهمیرزاد با حضور مسئولین این شهر و مدیران صداو سیمای مرکز سمنان کلید خورد.

در افتتاحیه این سریال حسین خراسانی تهیه کننده این سریال ،گفت:ساخت این مجموعه قدمی است در جهت رشد وتوسعه فرهنگی استان سمنان و منطقه شهمیرزاد,به اعتقاد وی خداوند نگاه ویژه ای به هنرمندان داشته ونگاه خداوند به هنرمند با سایر بندگان از یک زاویه ،نگاه مهربانتری است چرا که هنرمند خالق اثر است و خداوند مهمترین صفات خودش را که خالق بودن است را در وجود هنرمند به ودیعه گذاشته و انسانی که این صفات را در وجود خود دارد نمی تواند کار غیر خدایی کند.
وی در ادامه توضیح داد که تمام تلاش خود را در جهت ایجاد یک اثر خوب با کمک همکاران خوش ذوق تولید شود که هم افتخار مردم استان وهم نظام جمهوری اسلامی ایران شود .
خراسانی اضافه کرد تولید آثار بومی برکات متعددی دارداز جمله اینکه منطقه , پتانسیل ها,استعدادها وتوانمندی های آن منطقه معرفی می شودوتوان همکاران ما محک می خورد وتجربه همکاران زیاد شده و از افراد بومی نیز استفاده می شود
وی تصریح کرد از همه کسانی که در تهیه و استارت این فیلم اعم از شهرداری و شورا چه از نظر مادی وچه از نظر معنوی با این پروژه همکاری کردند تشکر کرده و آرزو نمودند که با تهیه یک فیلم مناسب زحمات ایشان جبران شود .
در ادامه آقای علی امینی شاد شهردار شهمیرزاد گفت: از همه کسانی که در جهت بالا بردن سطح فرهنگ جامعه تلاش می کنند تشکر کرده عنوان کرد ،فرهنگ یکی از رویکرد های مهم در جامعه است و به اعتقاد وی این توسعه به سمت پیشرفت نخواهد رفت مگر اینکه توسعه فرهنگی ،زیربنای همه رویکردهای توسعه باشد .
وی اضافه کرد:آگاهی تنها راه نجات انسانها از زندان تن است پیرو پیام مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ معرفی کرد, همه فعالیت هاباید در زمینه فرهنگ برای اجتماع باشد.
امینی شاد اضافه کرد :فرهنگ مجموعه ای از باورهای ارزشها و رفتار های آموختنی است که نسل به نسل به نوعی منتقل می شود ،و ابزارهای فرهنگی را فیلم، صدا و سیما و سینما معرفی کرده و فعالیتهای فرهنگی را به دو گونه پایدار وناپایدار دانسته واذعان داشت برخی از فعالیتهای فرهنگی جو است که ناپایدار بوده ومی بایست همه فعالیتهای فرهنگی هدفمند وبه سمت ارزش شدن پیش رود که این پایدار است.
شهردار شهمیرزاد ادامه داد: ارزشها ماندگاری در جامعه منجمله فرهنگ حسینی وفرنگ عاشورایی که در خون و گوشت و پوست ماست وما باید به سمتی برویم که همه فعالیت های ما به ارزش تبدیل شود .
سید داوود احمد پناه امام جمعه شهمیرزاد نیز در این مراسم عنوان کرد:که به لطف خداوند پس از پیروزی انقلاب به برکت امام و شهدا مردم ما با تاریخ آشنا شدند و سریال حضرت یوسف نیز یک فیلم ارزشمندی بوده که پیام های زیبایی را داشته و همچنین سریال مختار و دیگر برنامه ها …تاثیر بسزایی در مردم ایجاد کردند.
وی افزود که تاثیر یک فیلم کوتاه ممکن است از ساعت ها صحبت و سخنرانی بیشتر باشد .امام جمعه شهمیرزاد ضمن تشکر از دست اندرکاران مجموعه سریال عروس در شهمیرزاد که این شهر را جهت فیلمبرداری انتخاب کردند ،گفت:شهمیرزاد ومناطق اطراف شهمیرزاد دارای منابع خدادادی و طبیعی زیادی است که برای فیلم ها و مستند سازی و… مناسب می باشد.
احمد پناه از زحمات و تلاش های هنر مندان و دست اندر کاران تهیه فیلم گفت واظهار داشت که خستگی این عزیزان به واسطه تشویق ومحبت های مردم بیرون می رود.
در ادامه منتظرحجت مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان نیزضمن تشکر از میزبانی مردم و مسئولان شهمیرزاددر تهیه این فیلم بیان کرد :که یکی از ساختارهایی که در صدا وسیما وجود دارد بخش برنامه های نمایشی اعم از تله فیلم ،سریال است که تاثیر گذارترین ساختار برنامه ها ست
وی افزود یک فیلم ممکن است آنچنان تاثیر گذار باشد که شاید کلاس دانشگاهی چنین تاثیری نداشته باشد چون با روح و جسم مردم همراه است.
مدیر کل صدا و سیما ادامه داد با توجه به بردی که رسانه دارد و در دورترین مناطق ومکانها در داخل کشور وجود داردو همراه خانواده بوده ودر حقیقت عضو خانواده شده و چنانچه در خانواده ای رسانه نباشد خلا مشاهده می شود .
منتظر حجت گفت:همکاران ما در صدا و سیمای مرکز استان سمنان تلاش می کنند در ساختار های مختلف بخصوص ساختارهای نمایشی برنامه های تاثیر گذار و جذاب ،با در نظر گرفتن محور های چهار گانه که مقام معظم رهبری در حکم دور دوم مهندس ضرغامی ودر حکم آقای دکتر سر افراز به آن اشاره فرمودند ،دین اخلاق،امیدو آگاهی است شاهد آنها باشیم.
منتظر حجت گفت:تهیه فیلم های نمایشی یک پروسه را پشت سر می گذارد تا کار به سر انجام برسد و در این راه ثانیه به ثانیه برای تولید یک مجموعه زحمات زیاد و عوامل مخصوص خود را می طلبد ودر واقع مانند چرخ دنده های یک ماشین است که در کنار هم می چرخند تا یک کار خوب تولید شود .
مدیر کل صدا و سیما تصریح کرد در تهیه سریال و فیلم همه تاثیر دارند کمااینکه یک راننده یا تدارکات کارش را به درستی انجام ندهد تاثیراتش را بر روی فیلم خواهد گذاشت وهمگی تاثیرات متقابل دارند وچنانچه ناهمگونی وجود داشته باشد وهمراهی نداشته باشند مطمئنا تاثیر آن را بر روی فیلم را خواهیم دید فلذا تمام تلاش خود را برای تهیه یک کار موثر،مفید و جذاب خواهیم کرد.
وی اظهار داشت جذابیت یکی از مواردی است که می تواند مخاطب را پای رسانه بنشاند وتاثیر گذار بوده ولب مطلب را به مخاطب برساند./
IMG_2063IMG_2069IMG_2078IMG_208481399803-6098205

فهرست