مراسم عزاداری و قرائت خطبه امام سجاد (ع) چهارشنبه شب و در شب شهادت امام زین‌العابدین (ع) در مسجد ولی‌عصر (عج) شهمیرزاد برگزار شد.امام جمعه موقت شهمیرزاد در این مراسم بیان کرد: خطبه امام سجاد (ع) در شام، یکی از اتفاقات بسیار بزرگ تاریخ و از تلاش‌های قابل توجه اهل بیت امام حسین (ع) در رساندن پیام شهادت آن امام و مظلومیت اهل بیت سیدالشهدا در کربلا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد روشن‌بین افزود: در این راستا، یزید به واسطه پیروز شدنش در جنگ مجلسی ترتیب داد و خطیبی را برای تعریف و تمجید از خود و مزمت اهل بیت امام حسین (ع) دعوت کرد که امام سجاد (ع) در آن مجلس سکوت را جایز ندانست و با پرخاش به خطیب و یزید خواست که سخنرانی کند.

وی تصریح کرد: این امر با مخالفت بعضی و موافقت عده‌ای دیگر مواجه شد و در نهایت بنا بر این شد که حضرت خطبه‌ای بخواند.

روشن‌بین تصریح کرد: امام سجاد (ع) در این خطبه در فضایل رسول‌الله (ص) و اهل بیت ایشان به خصوص امیرالمومنین، امام حسن و حضرت سیدالشهدا (ع) به خوبی برای مردم روشنگری کرد و یزید را در این مجلس رسوا ساخت.

امام جمعه موقت شهمیرزاد اضافه کرد: این خطبه معروف به خطبه امام سجاد (ع) در مسجد جامع کوفه بوده که علامه مجلسی در بحارالانوار نقل کرده است.

روشن‌بین اظهار داشت: این مراسم هر ساله در شب شهادت امام زین‌العابدین (ع) در مسجد ولی‌عصر (عج) شهمیرزاد برگزار می‌شود و امسال نیز همچون سال‌های گذشته و با همکاری هیئت جوانان عاشورایی پرشورتر برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی هرچه بهتر مردم به خصوص جوانان و نوجوانان با اهداف قیام عاشورا که از زبان امام سجاد (ع) بیان شده، عنوان کرد و گفت: باید از این اهداف درس گرفته و در زندگی خود به کار بندیم.

در ادامه این مراسم نیز عزاداران حسینی در غم شهادت سیدالساجدین (ع) به سینه و سر زده و در پایان نیز از میهمانان امام حسین (ع) به صرف شام پذیرایی شد.

IMG_1884 IMG_1875

IMG_1882

ShareThis Copy and Paste

فهرست