اولین گردهمایی شهرداران استان با حضور مدیران  و کارشناسان استانداری سمنان، مدیرکل اداره مالیاتی سمنان،  شهرداران استان، شهردار شهمیرزاد و رییس شورای اسلامی شهرشهمیرزاد در روز چهارشنبه 93/8/7 در محل شهرداری شهمیرزاد برگزار گردید.

در این گردهمایی پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید مهندس حسینی ریاست  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان  ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی شهردار و شورای اسلامی شهر شهمیرزاد در برگزاری اولین جلسه از گردهمایی شهرداران استان، هدف از برگزاری این گردهمایی را تعامل بین دستگاههای اجرایی دانسته تا با حضور مدیران اجرایی مشکلات و مسائلی که در اجرای کارها وجود دارد بررسی و با تعامل و همفکری در جهت رفع مشکلات قدم برداشته شود.

وی یکی دیگر از اهداف این گردهمایی ها را دعوت از اساتید دانشگاه و توجه به بحث آموزش شهرداران بیان کرد.ایشان در ادامه تبادل تجربیات و بررسی توانمندیها و نیازمندیهای شهرداران و شهرداری های مختلف را یکی دیگر از اهداف برگزاری این گردهمایی ها بیان نمود.

مهندس امینی شاد در ادامه ضمن خیرمقدم به میهمانان و تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) ، از مهندس جانفشان و مهندس حسینی تشکر نموده و به ارائه گزارش عملکرد خویش پرداخت.
ایشان در ادامه با بیان اینکه شهرها هم تأثیرپذیر هستند و هم تأثیرگذار، توسعه کشورها را در گرو توسعه شهرها دانست و از شهرهای مجاور به عنوان یکی از عوامل خارجی(تهدید و فرصت) که برای توسعه شهرها تأثیرگذارند یاد کرد.
شهردار شهمیرزاد در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص جمعیت شهر شهمیرزاد پرداخته و میزان جمعیت ساکن و ثابت این شهر را 9000 نفر و جمعیت شناور را بالغ بر 50000 نفر بیان نمود.
امینی شاد در ادامه با بیان اینکه شهمیرزاد شهر ویژه گردشگری است و دارای مصوبه هیئت دولت می باشد خواستار حمایت مسئولین از این شهر شد.
وی در ادامه از پروژه های مطالعاتی و پژوهشی شهرداری شهمیرزاد به عنوان پایه و اساس همه فعالیتها از جمله پروژه های عمرانی یاد کرد و افزود مدیریت و برنامه ریزی دو بال توسعه برای شهرها هستند و لازم و ملزوم یکدیگرند.
شهردار شهمیرزاد درخصوص برنامه استراتژیک توسعه شهری با رویکرد اقتصادی و مشارکت مردمی گفت: این برنامه توسط مشاورینی از دانشگاه تهران در 7 فاز در حال انجام می باشد و در کنار طرح جامع با رویکرد اقتصادی در حال انجام استکه نهایتا به تهیه بسته های سرمایه گذاری و برگزاری همایش سرمایه گذاری منجر خواهد شد.
وی در خصوص طرح سیما و منظر شهری گفت: هیچ پروانه ای صادر نمی گردد وبه هیچ ساختمانی پایان کار داده نمیشود مگر اینکه ضوابط هویت شهر در آن حفظ شده باشد.
امینی شاد در خصوص نیازسنجی فرهنگی در شهمیرزاد بیان نمود: بسیاری از فعالیتهای فرهنگی که در شهرها در حال انجام است در حقیقت موازی کاری است و براساس نیاز و اولویت نیست.ایشان در ادامه افزود:اقتصاد، اجتماع و محیط زیست سه رویکرد توسعه پایدار هستند که باید به آنها توجه ویژه نمود.
وی درادامه گفت یکی دیگر از طرحهای مطالعاتی شهرداری ساماندهی، احیا و بازسازی بناهای تاریخی می باشد و از آغاز عملیات بازسازی شیرقلعه شهمیرزاد در یک ماه آینده خبر داد.
ایشان در ادامه به بیان گزارش کاملی از پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری شهمیرزاد پرداخت.

در ادامه مهندس جانفشان معاونت محترم عمرانی استانداری سمنان پس از تشکر از تمامی کسانی که در برگزاری این گردهمایی در شهمیرزاد یاری رسان بودند هدف از برگزاری این گردهمایی ها را که مقرر گردیده به صورت ماهیانه و هر ماه در یکی از شهرداریهای استان برگزار گردد ارائه گزارش عملکرد از سوی شهرداران و بررسی مسایل و مشکلات شهرداریها و بیان نقطه نظرات از سوی شهرداران بیان نمود.

وی در ادامه تصریح کرد:رویکرد استانداری و سیستم عمرانی حمایت از شهرداران است و افزود بر خود وظیفه میدانیم تا جایی که میتوانیم مدافع و حمایت کننده شهرداران باشیم.

جانفشان  در ادامه از شهرداران به عنوان مدیران شهری یاد کرد و افزود باید بپذیریم که مدیریت شهری بر عهده شماست.

ایشان با  بیان اینکه بحث اصلی ما حفظ حقوق شهروندی، حفظ هویت شهری و حفظ ویژگی های منحصر به فرد شهرهاست، از شهرداریها و شوراها خواست تا بدین سمت پیش روند.

بی نیاز مدیر کل اداره مالیاتی استان سمنان در خصوص نحوه دریافت و پرداخت عوارض گفت:مبنای دریافت عوارض به استناد ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه بر اساس ضریب جمعیتی هر شهر است.

وی در ادامه افزود:در هر شهر مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که عوارض پرداخت می نمایند در راستای قانون مالیات بر ارزش افزوده ماهانه عوارض همان شهر بر اساس ضریب جمعیتی، بین شهرداریها و دهیاریها توزیع می شود و تاکنون این معیار تغییری نکرده است.

وی در خصوص همکاری اداره مالیاتی با کلیه شهرداریها گفت: شهرداریها با شناسایی منابع جدید و یا کمک در جهت وصول عوارض به اداره مالیات کمک می نماید تا عوارض به درستی دریافت شده و به موقع به حساب شهرداران و دهیاران ایتان پرداخت شده تا مشکلاتشان برطرف شود.

در ادامه این گردهمایی هریک از شهرداران استانها به بیان مسائل و مشکلات موجود در حیطه کاری خویش پرداخته و به طرح سوالاتی پرداختند که کارشناسان استانداری کلیه جوانب مشکلات را بررسی نموده و به سوالات آنان پاسخ دادند.

IMG_1762

IMG_1753

 IMG_1786 IMG_1785 IMG_1770IMG_1754

فهرست