پیش از ظهر امروز جمعه ، 93/7/18 مراسم اختتامیه بازی‌های کشوری خوزکه در شهمیرزاد با قهرمانی تیم شهمیرزاد، دومی تیم مازندران و سومی تیم البرز به پایان رسید.در این دوره از بازی‌ها، استان مرکزی نیز شرکت داشت که به عنوان چهارمی دست یافت.

در مراسم پایانی و اهدای جوایز مسابقات کشوری «خوزکه»، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی حضور داشت و در سخنانی، از مردم و مسئولان شهمیرزاد به جهت حفظ سنت‌های بومی و قدیمی و فرهنگ‌های بومی محلی قدردانی کرد.

شهردار شهمیرزاد نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان این بازی‌ها گفت: شهمیرزاد دارای قابلیت‌های فراوانی است که باید بازشناخته شود.

وی افزود طبیعت بکر و زیبای شهمیرزاد، آب و هوای مطبوع، محصولات و آثار تاریخی و انسانهای فرهیخته شهمیرزاد هویت این شهر را رقم زده اند که بسیار قابل ارزشند.

ایشان در ادامه از گردو به عنوان محصول طلایی شهمیرزاد یاد کرده که بواسطه این محصول باارزش بزرگترین باغ گردوی جهان نیز در شهمیرزاد واقع شده است.

شهردار شهمیرزاد از کشت و صنعت شهمیرزاد با عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد استان یاد نمود و از مشارکت جویی و مشارکت پذیری مردم شهمیرزاد در اینگونه مسایل  ابراز خوشنودی نمود.

وی در ادامه تصریح کرد یکی از اهداف شهرداری  حفظ و بازگرداندن حس تعلق در شهرها می باشد که در این راستا احیا آداب و سنن مردم این منطقه و بازسازی بنا و آثار تاریخی شهمیرزاد در دستور کار قرار دارد.

علی امینی‌شاد ادامه داد: عناصر طبیعی، واقعیت‌های تاریخی و ظرفیت‌های شهمیرزاد بسیار زیاد بوده و نباید گذاشت شاهد واماندگی شهمیرزاد در بخش‌های مختلف باشیم.

شهردار شهمیرزاد خواستار مطرح شدن بازی خوزکه در سطح ملی شد و برای برگزاری بازی‌ محلی خوزکه به صورت آسیایی و حتی جهانی اعلام آمادگی نمود.

وی در پایان از مهندس گلی مدیر عامل کشت و صنعت و همه عوامل اجرایی و برگزارکنندگان این دوره از مسابقات در شهمیرزاد تشکر نمود.

میهمانان ویژه‌ای نیز در این مراسم حضور داشتند و از همت مردم شهمیرزاد در مجموعه کشت و صنعت برای رونق فرهنگ  بومی و محلی تشکر کردند.

از دیگر برنامه های اجرا شده در مراسم اختتامیه بازی خوزکه میتوان به انجام بازی های بومی و محلی توسط شرکت کنندگان استانهای مرکزی و مازندران، اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان استان گلستان، اجرای موسیقی توسط یکی از خوانندگان مطرح کشور اشاره نمود.

این مراسم با اهداء جوائز به تیم های برگزیده  این رقابتها (تیم اول 35 کیلو، تیم دوم 25 کیلو و تیم سوم 15 کیلو گردو) و انتخاب مرد گردوی این دوره از مسابقات به پایان رسید.

IMG_1167 IMG_1210 IMG_1224IMG_1196 IMG_1255 IMG_1280IMG_1285

 

IMG_1234 IMG_1188

فهرست