اعضای محترم شورای شهر وشهردار شهمیرزاد شنبه، هشتم شهریور ماه در مسجد اعظم دروازه شهمیرزاد حضور یافته وپس از اقامه نماز مغرب و عشاء نسبت به پاسخگویی به سئوالات مردم اقدام نمودند.

جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی شهر  و شهردار شهمیرزاد با هدف ارائه گزارش عملکرد ، بیان برنامه ها و پاسخگوئی به سوالات  مردمی در مسجد اعظم دروازه شهمیرزاد برگزار شد.

در ابتدا شهردار شهمیرزاد از تمامی کسانی که برای شهمیرزاد زحمت کشیده و می کشند تشکر نموده  و افزود پویایی شما موجبات پویایی اقتصادی و اجتماعی این شهر را فراهم خواهد آورد.

وی در ادامه از اغتشاشات بصری و شنوایی بوجود آمده در شهر و مزاحمتهای ایجاد شده عذرخواهی نمود و در خصوص فعالیتهای عمرانی، خدماتی و … سطح شهر گفت سعی شهرداری بر این بوده است که کل شهر را به یک کارگاه ساختمانی تبدیل کرده و به عدالت تمام قسمتهای شهر را تحت پوشش قرار دهد.

مهندس امینی شاد در ادامه ضمن گرامیداشت شهدای جنگ تحمیلی خصوصاً شهدای شهمیرزاد یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفت.

وی ضمن تشکر و قدردانی و سپاس از دولتمردان از آنان خواست تا نگاه ویژه ای به این شهر داشته باشند.

شهردار شهمیرزاد از وجود تعامل بین شهرداری، اعضای شورای شهر و ادارات خبر داد و افزود همه فعالیتها زیر سایه تعامل است که این نعمت بزرگی است.

ایشان در خصوص جمعیت شهمیرزاد گفت: شهمیرزاد دارای جمعیت شناور است که باید زیرساختها جهت یک شهر شناور فراهم شود تا  پاسخگوی نیاز ساکنین و مسافرین این شهر باشد.

وی در ادامه با تأکید بر فرهنگ و اهمیت زیرساختی آن در کلیه فعالیتهای عمرانی، خدماتی، اقتصادی و … از تمامی سازمانهای مردم نهادی که در این شهر در امور فرهنگی فعالیت دارند تشکر نموده و افزود فعالیتهای فرهنگی عترت بانوان، سپاه شهمیرزاد و مؤسسه باران ارزشمند و قابل تقدیر و تشکرفراوان است.

امینی شاد راه نجات انسانها از زندان تن را آگاهی دانست و افزود ارتقاء سطح آگاهی مردم تلاش همه جانبه را می طلبد.

در ادامه شهردار شهمیرزاد به ارائه گزارش عملکرد 8 ماهه واحدهای شهرداری پرداخته و بر اهمیت و ضرورت طرحهای مطالعاتی شهرداری شهمیرزاد خصوصاً مرمت و بازسازی بناهای قدیمی شهمیرزاد از جمله شیرقلعه، حمام قدیمی، آسیاب، یخچال، کوچه مریخ و تکیه میدان تأکید نمود چرا که یادآور هویت و فرهنگ مردم یک جامعه است.

وی همچنین از مشارکتهای صورت گرفته توسط همشهریان در برخی از پروژه های عمرانی از جمله پیاده رو سازیها تشکر نموده و خواستار تداوم این قسم مشارکتها شد.

امینی شاد از برنامه استراتژیک توسعه شهر شهمیرزاد به عنوان طرحی یاد نمود که به سود آیندگان خواهد بود که توسط مشاورینی از دانشگاه تهران آغاز شده است و از همکاری و مشارکت مردم در تدوین برنامه  تشکر نمود.

وی همچنین نیاز سنجی فرهنگی، هنری و اجتماعی توسط شهرداری را یکی دیگر از طرح های در دست اقدام شهرداری بیان نموده  و اجرای این طرح و تهیه برنامه پنج ساله توسعه شهر شهمیرزاد را لازمه پیشرفت و توسعه این شهر دانست.

وی در پایان از شهرداری با عنوان یک نهاد اجتماعی یاد کرده و خواستار مشارکت مردم در امور شد.

در ادامه آقای خاکسار رییس شورای اسلامی شهر از شهردار شهمیرزاد که با برنامه و تعامل در حال پیش بردن امورات این شهر است تشکر نموده و از وجود تعامل شهردار با مردم و شورای اسلامی شهر با مردم ابراز خوشحالی نمود و افزود شهرداری بدون خواست و نظر مردم و شهروندان کاری انجام نمی دهد

وی در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص برنامه استراتژیک 5 ساله شهرداری و چشم انداز 20 ساله شهمیرزاد پرداخته و اجرای آنرا به سود این شهر و شهروندان دانست.

گفتنی است پیگیری در خصوص  مصوبه شهرستان شدن ، پیگیری مشکلات آب و پیگیری امورات حمل و نقل و تاکسیرانی شهمیرزاد، مرمت و بازسازی کوچه شهید رضایی، عدم وجود حمام و سرویس بهداشتی، آسفالت کوچه های شهر، پیگیری درمانگاه شهمیرزاد، بکارگیری نیروها در شرکت آریا ترانسفو، تلویزیون شهری، نامگذاری کوچه های فاقد نام، ساخت استخر سرپوشیده، رسیدگی به سیما و منظر شهری، رسیدگی به امامزاده های سطح شهر از جمله  امامزاده یحیی، کمربندی بهشت علی، پیاده شدن طرح هادی، مشخص نمودن محدوده قانونی شهر، جمع آوری لوله های فرسوده آب در سطح  شهر و …از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود که شهردار واعضای شورا به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

SONY DSC IMG_8356 IMG_8360IMG_8319 IMG_8345

فهرست