واحد شهرسازی و معماری شهرداری شهمیرزاد در نظر دارد در راستای حفظ واحیای هویت و سیما ومنظر شهرشهمیرزاد نسبت به مطالعه و طراحی ورودی و خروجی شهر مسابقه ای را تحت عنوان طراحی فضای ورودی وخروجی شهر همراه با ارزیابی آن برگزار نماید.

ویژگیهای طرح: اهمیت به نمای شهری، تاثیرفرهنگ و اقلیم منطقه بر طرح ،توجه به شاخصه های معماری ایرانی- اسلامی ، در نظر گرفتن خوانایی و اصول زیبا شناسی ، توجه به بستر فیزیکی طرح، توجه به اجرایی و اقتصادی بودن طرح، در نظر گرفتن خلاقیت و نو آوری ، دعوت کنندگی و توجه به سیمای روز و شب از موضوعات مورد تاکید در پروژه حائز اهمیت بوده که منجر به برگزاری مسابقه ای با حضور اشخاص حقیقی وحقوقی گشته است،لذا از کلیه اساتید ، فارغ التحصیلان ودانشجویان داخل وخارج از کشور و علاقه مندان جهت مسابقه دعوت به عمل می آید طرح پیشنهادی خود را تا تاریخ 20/5/93 به آدرس شهمیرزاد بلوار امام(ره)شهرداری شهمیرزاد واحد شهرسازی و معماری ارائه نمایند.
مرحله اول:ایدئوگرام و کانسپت
مرحله دوم:طرح نهایی به همراه پیشنهادات اجرایی
مرحله سوم:طرح اجرایی (استراکچر) و انتخاب نفر برتر
نتیجه مسابقه پس از بررسی هیات داوران متعاقبا” اعلام و به نفر برتر مبلغ 50000000 ریال (پنجاه میلیون ریال) اهداء خواهد شد.
پذیرفتن طرح های پیشنهادی شرکت کنندگان در مسابقه طراحی ورودی های شهر شهمیرزاد ملزم به رعایت ضوابط ذیل می باشد:
۱-می بایست برای دو ورودی شهر،یکی در ابتدای جاده شهمیرزاد به سمنان ودیگری در ابتدای جاده شهمیرزاد به ساری طرح هایی پیشنهاد گردد محدوده این طرحها در شکل های زیر مشخص شده است
۲-طرح های پیشنهادی می بایست حداکثر در سه شیت ۵۰×۷۰سانتی متری، به قرار زیر ارائه گردند
-یک شیت ۵۰×۷۰با عنوان شناخت وضع موجود وتحلیل سایت که شامل اسکیس های بررسی وتحلیل سایت کنونی ورودی ها باشد
-طرح های پیشنهادی هریک از ورودی های شهر باید هر کدام به صورت مجزا در قالب یک شیت۵۰×۷۰ سانتی متر،شامل اسکیس وطرح پلان پیشنهادی ورودی ها ارائه گردد.
۳-ارائه شیت های مسابقه در مجموع به هیچ وجه نباید از چهار عدد تجاوز کند وشهرداری از پذیرش طرح کسانی که تعداد حداکثری را رعایت نکنند معذور است
4-تهیه فایل پاورپوینت از روند طراحی (مطالعات ، طرح های اولیه و طرح های نهایی) جهت ارائه و دفاع به هیئت داوران
ضمنا رعایت حریم جاده مطابق با ضوابط اداره کل راه استان الزامیست.

محور شماره 1: از پارک هفت هکتاری تا اداره راه و ترابری شهمیرزاد

1محور شماره 2: از ابتدای پیچ دربند تا ابتدای پارک پردیس

3

 

فهرست