به مناسبت هفته معلم دانش آموزان مدرسه ابتدایی آینده سازان به نوشتن انشاء با موضوع اگر” شهردار شهمیرزاد بودید چکار می کردید”پرداختند.از بین انشاهای نگارش شده،سه انشای زیرتوسط مدیر مدرسه به عنوان انشای برتر برگزیده شد که از طرف شورا وشهرداری جوایزی به ایشان اهدا شد.

من اگر شهردار بودم تمام شهر را درست می کردم.پارک، حمام، استخر، بازار و تفریح گاه های بزرگ درست می کردم.در قسمتی از شهر را گل می کاشتم و وسایلی که برای شهرم احتیاج بود می گرفتم مثل:زمین فوتبال، شهربازی، کتابخانه، گل فروشی و… .من تمام کارگرهای غریب را از شهرداری می انداختم بیرون و تمام جوان های شهر را استخدام می کنم.من اعلامیه میزدم که هر کس می خواهد به بودجه های شهرداری کمک کند کمک کند!یعنی به بودجه شهرداری کمک کند.در تمام شهر یک دستشویی می زدم و یک نگهبان هم می گذاشتم و شهرداری را در جایی قرار می دادم که آنجا زیباترین جای استان یا شهرم باشد مثلاً در سرچشمه یا در اطراف پارک پردیس یا در نقطه بالای شهر در پارک کوهستان. من مانند یک آدم خوب رفتار می کنم با مردم و هر کار که آنها بگویند انجام میدهم. و رفتگرانی که زحمت می کشند حقوق آنها را بالاتر می برم و در اطراف شهر که حتماً این کار بهتر است را انجام می دهم منظور از این است که در شهر بیمارستان درست می کنم که مریض ها راهی طولانی طی نکنندو ساختن داروخانه بزرگ هم واجب است.و زمین های خالی را به کار می برم و می توانم از یکی از زمین های بزرگ زمین فوتبال یا تکواندو و یا در کارهایی که در صفحه قبل گفتم استفاده می کردم.انشای من بود.

شما در اول شهر از سمنانی ها که از وسایل شهر استفاده می کنند پول آن را بگیرید و در شهر خرج کنید.

شهردار عزیز خیلی ممنون هستیم از شما و همکاران

محمد ابراهیم نجات اللهی از مدرسه آینده سازان

96

987

من سید امیررضا موسوی دانش آموز کلاس ششم هستم.اگر من شهردار شهمیرزاد بودم اول از همه به ساخت یک حمام در شهرم می پرداختم چون خیلی زشت و ناپسند است که شهر توریستی یک حمام نداشته باشد.و یکسری از مردم که در خانه هایشان حمام نداشتند به شهرهای نزدیک شهمیرزاد نقل مکان کردند.کار بعدی که انجام می دادم در پارک پردیس چند وسیله بازی می گذاشتم قبلاً این پارک تاب و سرسره داشت اما آنها را برداشتند و دیگر جایش وسیله بازی نگذاشتند.در حالیکه من وقتی به سمت سمنان میروم می بینم که بعضی از شهرها درون بلوارهایشان و گوشه و کنار خیابان هایش تاب و سرسره و … قرار دارد. بچه های شهمیرزاد هم به این وسایل احتیاج دارند.من اگر شهردار بودم بافت قدیمی شهر را خراب نمی کردم مثلاً از جلوی بانک ملی را تا میدان یک طرفه می کردم و پشت بانک ملی رفت می شد از میدان به سمت پایین هم برگشت می شد.

من اگر شهردار بودم سری به کوچه پس کوچه های شهر می زدم تا ببینم کدام کوچه به آسفالت مجدد نیاز دارد. من اگر شهردار بودم فضای سبز باغات را از بین نمی بردم تا به جایش خانه های جدید سبز شوند.شهمیرزاد اسم شهر توریستی را با خود یدک می کشد اما متأسفانه از امکانات شهر توریستی خبری نیست.من اگر شهردار بودم در شهر امکاناتی بوجود می آوردم که مردم در شهر بمانند نه اینکه به خاطر نداشتن امکانات به شهرهای دیگر بروند.و خلاصه اینکه من دلم برای این شهر می سوزد لطفاً کمکش کنید.

حیف که من شهردار نیستم.

سید امیررضا موسوی از مدرسه آینده سازان

23

با عرض سلام و احترام به شهردار محترم

اگر من شهردار یک شهر بودم سعی می کردم که بهترین کارها را برای مردم آن شهر انجام دهم.در جاهایی که آسفالت نبود آسفالت می کردم و برای مردان و زنان حمام عمومی می گذاشتم.به مراجعه کنندگان به شهرداری با احترام برخورد می کردم و تبعیض قائل نمی شدم.مردان و زنان را خسته نمی کردم، در شهرداری را روی بعضی ها باز و روی بعضی ها نمی بستم.در حقیقت از اختیار خودم برای رفع مشکلات مردم استفاده می کردم و مشکلات مردم را به کسی نمی گفتم و در میان نمی گذاشتم.

اگر من شهردار بودم جریمه های خانه ها را با توجه به درآمد مردم در نظر می گرفتم و کم می کردم.در آن شهر زمین فوتبال می گذاشتم که بچه های هم سن و سال خودم در آن بازی کنند.اگر در آن شهر استخری نبود حتماً برای آن درست می کردم، به مردمان بی سرپرست توجه لازم را می کردم، به مدارس های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان که وسیله ندارن کمک می کردم، مشکلات مردم را تا آخر ماجرا پیگیر هستم، آب بعضی مناطق را قطع نمی کردم.جاهای دیدنی و عمومی می گذارم مانند: باغ، باغ پرندگان، باغ وحش و…

برق بعضی از خانه ها را هر هفته قطع نمی کردم به خصوص آب.در زمین های خاکی درخت می کاشتم تا فضای سرسبزتر و پرنشاط تر داشته باشیم.اگر پارک و شهربازی نداشت برای کودکان می ساختم.

خلاصه اینکه به شهر رسیدگی می کردم.باتشکر شهردار شهر:«محمد مهدی مرادی»

ensha

4 دیدگاه.

  • اهورا شاه بداقی
    28 فروردین 1394 2:02 ق.ظ

    با سلام و احترام خدمت شهردار محترم
    من اهورا شاه بداقی هستم و میخواهم یک انشاء در مورد موضوع اگرمن شهردار بودم چه کار میکردم . بنویسم امید وارم که نظر شما به این انشاء جلب شود.

    موضوع:اگرمن شهردار بودم چه کار میکردم؟

    مقدمه : هر شهر نیاز به یک شهردار دارد و شهردار باید فرد لایقی باشد.

    بدنه:اگر من شهردار بودم سعی میکردم به تعداد مدرسه ها درمانگاه ها مراکز تفریحی و… بیفزایم .
    اگرمن شهردار بودم سعی میکردم تا تمامی نقاط شهر را آسفالت بکنم و به مناطق دور دست بیشتر توجه کنم و پلیس های راهنمایی و رانندگی را بیشتر میکردم تا تخلفات تو شهری کمتر شود .
    اگر من شهردار بودم درخت های زیادی در سطح شهر میکاشتم تا الودگی هوا کاهش یابد وسعی میکردم بیشتر به نظافت شهر توجه میکردم . زیرا مردمانی که به کنار رودخانه ها می آیند آشغال های خورد رابه درون آب میندازند واین بد است زیرا به جانداران درو آب آسیب میرساند .
    اگر من شهردار بود سعی میکردم پل قدیم آبشار شوی وحمام کرناسیان و… را در ایران بیشتر نشان میدادم تا خود راه جذب توریست باشد و اگر من شهردار بودم بیشتر به ترمیم پل قدیم میپرداختم زیرا قسمتی از پل ریخته

    پـــــــــایــــــــان

    شهر دار عزیز دوستت دارم
    امید وارم در کار های بعدیه خود موفق باشی

  • شهردار یعنی کسی که در خودش توانایی شهر داری را دارد به این مقام نائل شود و هر قدر که شهر بزرگتر باشد باید بیشتر به این مسئله توانایش بیندیشد .شهر قسمتهای مختلفی دارد یکی از نظر ظاهری است که باید به آن توجه شود مثل آسفالت خیابانها و بازسازی و نو سازی ساختمانها استفاده از درختهایی ک هم سایه داشته باشند و هم ثمر و گلهای رنگارنگی که با دیدن آنها هر رهگذری لذت ببرد.اهواز شهری با رودخانه بزرگ کارون که میتواند ضمن اینکه منبع درآمدی برای شهرداری باشد توریست بیشتری را روانه این شهر کند.میتوان بازارچه ای روی رودخانه تاسیس کرد که هم درامدی کسب شود و هم از آنجا کارون را نظاره کرد اینجا شهری مستعد است فقط کافی است که شما خواستار آبادانی و سلامت مردم شهرت باشید.

  • کمی درشت بنویسید

  • خیلی بچه گونه هستن

فهرست