جلسه ای با حضور شهردار شهمیرزاد، اعضای شورای اسلامی شهرودکتر شادنوش،رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عصر سه شنبه دوم اردیبهشت، در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار گردید.در ابتدای این جلسه خاکسار،رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزادبا ذکر مواردی از مشکلات بهداشت ودرمان این شهر  منجمله درمانگاه نیمه کاره شهمیرزاد، عدم تجهیز درمانگاه افلاطونی و نداشتن امکاناتی چون فیزیوتراپی و رادیولوژی در شهمیرزادخبرداد.ضمن اینکه نبود داروخانه شبانه روزی در شهمیرزاد را از مشکلات بسیار بزرگ دانست.

ایشان همچنین با بیان اینکه امکانات و جمعیت تأثیر متقابل بر یکدیگر دارند، نبود امکانات را عاملی برای مهاجرت شهروندان و خالی از سکنه شدن شهر بیان کرد.

در ادامه جلسه دکتر شادنوش ضمن خیرمقدم به میهمانان از آمادگی  یکی ازخیرین جهت تکمیل درمانگاه نیمه ساز شهمیرزاد و راه اندازی مجدد  فیزیوتراپی خبر داد.

دکتر شادنوش با بیان اینکه مشکل شهمیرزاد دارو و داروخانه نیست،مشکل را در مراجعه کم دانست و ابراز داشت باید همه مشکلات شهر و مردم را حل نماییم.

در ادامه امینی شاد، شهردار شهمیرزاد، با اشاره به اینکه شهمیرزاد شهری توریستی است و گردشگران زیادی دارد، و باتوجه به اینکه شرکت آریا ترانسفو هم درصدد جذب بیش از 1000 نیرو می باشد،اذعان داشت امکانات بهداشتی و درمانی شهمیرزاد پاسخگوی این جمعیت نخواهد بود و باید کارهای زیربنایی انجام شود.

در ادامه دکتر شادنوش گفت:ارائه خدمات به شهمیرزاد بر اساس استانداردهای مشخص می باشد و خدمات صورت گرفته بر اساس بخشنامه وزارت کشور است.

وی در خصوص حل مشکلات شهمیرزاد در زمینه بهداشت و درمان بیان نمود:مشکلات به صورت یکسویه حل نخواهند شد و تعامل و همفکری و مساعدت همه را می طلبد و هوشیاری مسئولین را لازمه حل مشکلات دانست.

در ادامه بهمنی، نائب رئیس شورای اسلامی شهربیان داشت براساس تحقیقات به عمل آمده گروه پِژوهش شورای شهر بیش از 56% از علل مهاجرت را نبود امکانات بهداشتی درمانی بیان کرد.

درادامه این جلسه  خاکسار آمادگی شهمیرزاد را جهت ایجاد پردیس پزشکان نیزاعلام نموده وحمایت شورا وشهرداری را در این خصوص بیان نمود.

در پایان دکتر شادنوش عنوان نمود باید به صورت علمی و با برنامه ریزی راهکار ارائه و انجام فعالیت شود وپیگیر مسائل ومشکلات بهداشتی ودرمانی شهر شهمیرزاد با همکاری شورای شهر خواهد بود.

SONY DSC SONY DSC

 

فهرست