روز شنبه مورخ 93/1/30 جلسه ای با حضورمهندس امینی شاد شهردار شهمیرزاد، آقای خیاطیان معاونت مدیر کل کتابخانه های استان و آقای دهقان لو سرپرست کتابخانه های شهرستان در محل سالن جلسات شهرداری برگزار گردید.در ابتدای این جلسه معاون مدیر کل کتابخانه های استان گفت:کتابخانه های استان نهاد عمومی محلی هستند که مکمل شهرداریها بوده و تنها نیم درصد از بودجه شهرداریها صرف اداره کتابخانه ها میشود و همچنین افزود:با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر بحث فرهنگ، انتظار می رود به مقوله فرهنگ توجه بیشتری شود.

وی در ادامه گفت:باید جاذبه لازم در جهت کتابخوان کردن اقشار مختلف جامعه را  ایجاد کرد.

ایشان در ادامه دررابطه با در آستانه تعطیل شدن برخی کتابخانه های سطح استان بدلیل بحران مالی مواردی  راگزارش نمود و خواستار تعامل بیشتر شهرداری ها با سازمان کتابخانه های استان شدند.

در ادامه شهردار شهمیرزاد ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر از زحمات ایشان در جهت افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه فزهنگ، زیرساخت همه فعالیت ها را فرهنگ دانسته و تصریح کرد: تنها راه نجات انسان ها از زندان تن، آگاهی است که بصیرت را به دنبال دارد و افزود پرداخت هزینه در بحث فرهنگ در واقع سرمایه گذاری است.

شهردار شهمیرزاد با بیان اینکه یکی از بال های توسعه، فرهنگ است، خاطرنشان کرد: کتابخانه یکی از مکان های فرهنگی و کمک کننده به بالا بردن فرهنگ عموم مردم می باشد و از در دست اقدام بودن ایجاد کتابخانه مجهز در شهرداری شهمیرزاد و ایجاد مکان مناسب جهت پژوهش و ایجاد فضای مطالعاتی مناسب برای دانشجویان و دانش پژوهان در این شهرداری خبر داد.

امینی شاد در ادامه جلسه از مسئول فنی اداره کتابخانه ها خواهان تشکیل جلسه مشترک با معاونت عمرانی شهرداری و اتخاذ تصمیماتی در خصوص فازبندی، بهسازی و محوطه سازی کتابخانه آیت ا… کبیر شد.

در پایان این جلسه معاون مدیر کل کتابخانه های استان نیز آمادگی خویش را در جهت تبدیل کتابخانه آیت ا… کبیر به مکان مناسب پژوهشی و حتی فرهنگسرا، اعلام نمود.

SONY DSC SONY DSC

فهرست