جلسه کمیته فرهنگی شهرداری شهمیرزاد بعد از ظهر امروز مورخ 93/1/28 با حضور مهندس امینی شاد شهردار شهمیرزاد،حاج آقا روشن بین امام جمعه موقت شهمیرزاد، خانم دکتر سعیدفر،حامد علایی،سید منصور عمادی از مشاوران فرهنگی شهردار در محل شهرداری شهمیرزاد برگزار گردید.درابتدای جلسه مهندس امینی شاد از حضور اعضای کمیته فرهنگی بخصوص حاج آقا روشن بین که در زمینه مسائل اجتماعی و خانواده آگاهی کامل دارند تشکر نموده و خود را باعنوان امانتدار در شهرداری معرفی نمود که شهرداری از طریق مردم کسب درامد نموده وبرای شهروندان هزینه می نماید.

امینی شاد افزود: فرسودگی شهرها را می بایست در انگاره های مردم دانست و افزود باید به سمتی حرکت کنیم که بیشتر از مسائل عمرانی و خدماتی و….در مسائل فرهنگی واجتماعی شهر هزینه نماییم و انشاء ا… در سال های آتی شکوفایی فرهنگی را داشته باشیم.

وی در ادامه جلسه از آقایان عمادی و علایی، مشاوران فرهنگی خود در خصوص اجرای برنامه های متنوع گذشته و اطلاعات و آگاهی آنها در زمینه امور فرهنگی شهر تشکرنمود و اعلام کرد همه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی می بایست امکان سنجی، نیازسنجی، وبه رفراندوم عمومی گذاشته شودو حمایت و پشتوانه مردمی را داشته باشد.

وی افزود: در انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نباید صرف انجام کار باشد و تمامی کارها باید هدفمند و با برنامه ریزی صورت گیردضمن اینکه

پیشنهاد نمود که فرهنگسازی حقوق شهروندی دردرون  وبیرون سازمان وشهرداریها بایددر درجه اول مد نظر قرار گیرد.

در ادامه آقای علایی یکی از مشاورین فرهنگی شهردار در خصوص آموزش حقوق شهروندی و آداب شهروندی مسائلی را ارائه داده و در خصوص تشکیل کمیته های مختلف در این زمینه مواردی بیان داشتند.

در ادامه خانم دکتر سعید فر مشاور فرهنگی شهردار ابراز داشتند که کارها و تفکرات جمع آوری شده  به صورت گروهی انجام پذیردو تشکیل کمیته فرهنگی در قالب خانه سلامت و یا با نام خانه شهروندی در محل های مدنظر در سطح شهردر دستور کار قرار گیرد.

در این خصوص امینی شاد گفت: تشکیل خانه سلامت در حقیقت آموزش در سطوح مختلف سنی را بدنبال دارد و شهرنشینی را بسوی حقوق شهروندی سوق می دهد.وی عامل موفقیت در این زمینه را مطالعه بیشتر و بازدید از خانه های سلامت موفق در سطح کشورعنوان نمود.

در ادامه حاج آقا روشن بین نیزدر خصوص برگزاری کلاس های آموزش خانواده در سالیان گذشته از ابتدای امر در مدارس و در حال حاضر در مجاورت مسجد ولیعصر و برگزاری کلاس هایی در رابطه با کلیه مواردی که مربوط به خانواده میشود، مواردی را گزارش نمودند.

در ادامه آقای عمادی یکی دیگراز مشاوران فرهنگی شهردار در خصوص برنامه های  انجام شده در گذشته و برنامه های در دست اقدام و آتی مواردی بیان داشت.

در پایان این جلسه مقرر گردید تا در جلسه آتی برنامه سه ماهه فرهنگی و اجتماعی برای شهمیرزاد تهیه شده و مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و در نهایت جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

SONY DSC SONY DSC

فهرست