شهردار شهمیرزاد در گفتگو با مسئول روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر شهمیرزاد اعلام نمود.: در راستای حفظ زیبایی و مقاوم سازی درختان و درختچه‌ها عملیات هرس زمستانه درختان معابر و پارک‌های شهری سطح این شهر در ست اقدام می باشد.

مهندس لقمانیان اظهار داشت:عملیات هرس درختان هرسال به منظورجوان سازی درختان، فرم دهی و حذف شاخه‌های خشک از اواخر آذر شروع و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا نیمه اسفند اجرا می‌شود.

وی افزود: ایجاد دید اصلی برای رانندگان، برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی درختان، زیبایی و مقاوم سازی درختان معابر و بوستان‌های سطح شهر از مهمترین اهداف اجرای عملیات هرس درختان است.

شهردار شهمیرزاد گفت: بهترین فصل برای هرس زمستانه درختان زمانی است که درختان و درختچه‌ها به علت نداشتن پوشش گیاهی راحت‌تر بریده شود و به دلیل عدم فعالیت زیستی کمتر آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه درهرس درختان به نوع گیاه، سن، موقعیت، سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس در سال‌های گذشته توجه خواهد شد، اظهار داشت: عملیات هرس و بازپیرایی درختان موجب کاهش آسیب، آفات و بیماری‌ها، افزایش طول عمر درختان و درختچه‌ها، تقویت و بهبود رشد درختان می‌شود.

این مدیر شهری تاکید کرد: هیچ شخص یا نهادی بدون کسب مجوز و هماهنگی با شهزداری اجازه هرس درختان را ندارد و در صورت مشاهده خودسرانه هرس درختان طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز برخورد خواهد شد.

فهرست