موتور ترمیک که اصلی ترین قطعه تله سی یژ شهمیرزاد می باشد به همت شهرداری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شهمیرزاد خریداری و کل مجموعه تله سی یژ در حال رفع معایب و استاندارد سازی می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی شهرداری و شورای اسلامی شهر : تله سی یژ شهمیرزاد در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید ولی به علت استاندارد نبودن در همان سال تعطیل گردید،پس از سپری شدن حدود هفت سال در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شهمیرزاد و تصدی مهندس لقمانیان به سمت شهردار شهمیرزاد موضوع رفع معایب و استاندارد سازی تله سی یژ در دستور کار شهرداری قرارگرفت و طی مراحل قانونی قراردادهای مربوطه منعقد گر دید و انشالله تا چند ماه آینده تله سی یژ شهمیرزاد به بهره برداری می رسد.

شهردار شهمیرزاد دراین خصوص ابراز نمود: راه اندازی تله سی یژ شهمیرزاد پس از وقفه چندین ساله، مجددا در دستور کار قرار گرفته بود که پس از مراحل مختلف و رفع معایب فنی و استاندارد سازی به بهره برداری می رسد.

لقمانیان با اشاره به آغاز عملیات ایراد گیری و رفع نقص دکل ها و کابل تله سی یژ وسیستم برق ایستگاه ورودی  تله سی یژ گفت: برای راه اندازی این طرح که تنها دستگاه تله سی یژ در استان و از معدود دستگاه های کشور است بالغ بر ۴میلیارد ریال هزینه اختصاص داده شده است.

به گفته وی، تله سی  یژ شهمیرزادساخت کمپانی دوبل مایر اتریش از بزرگترین سازندگان دستگاههای بالابر با قدرت موتور۱۷۵اسب بخارو سرعت ۵/۲متر بر ثانیه و قدرت گیریبکس۹۵۰کیلو نیوتون برمتربا قدرت پوشش ۵۰۰کد اختلاف ارتفاع و دارای۴۷عددصندلی ۲ نفره وامکان نصب تا ۸۰صندلی که مدت ۴۰ دقیقه از ایستگاه ورودی تا پایان خط مسیر را طی می کند .

شهردار شهمیرزاد اضافه کرد: پس از انجام مراحل ایمنی و تست های لازم و تکمیل ایستگاه ورودی و خروجی، این طرح آماده بهره برداری رسمی و استفاده گردشگران شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد خواهد بود.

 

فهرست