به گزارش روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد آئین کاشت ۴۱ نهال ارس نماد مقاومت و پایداری به مناسبت چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با حضور دکتر همتی نماینده مردم در مجلس و آقای میر عماد ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و آقای میقانی فرماندار شهرستان مهدی شهر و اعضای شورای اسلامی شهر و مهندس لقمانیان شهردار شهر شهمیرزاد و سایر مدیران برگزار گردید

 

مهندس سنایی  بابیان اینکه در ادامه روند نهال‌کاری همگانی با مشارکت مسئولان و مردم ۴۱اصله نهال اُرس غرس شد، ابراز داشت: ترویج فرهنگ درختکاری و تقویت فضای سبز  مهم‌ترین هدفی است که در این طرح دنبال می‌شود.

وی بابیان اینکه تلاش شد تا از گونه‌های مقاوم و بومی منطقه نظیر اُرس که نماد پایداری به شمار می‌رود استفاده شود، افزود: درواقع تداوم این روند می‌تواند به کنترل فرسایش خاک، افزایش سرانه فضای سبز و همچنین جلوگیری از سیلاب کمک شایانی کند.

مهندس لقمانیان بابیان اینکه طرح توسعه فضای سبز زمینه‌ساز ارتقای گردشگری نیز می‌شود، ابراز داشت: باید این نکته را نیز در نظر گرفت که صرف کاشت نهال به‌تنهایی کافی نیست و این میزان دقت و مشارکت مردم را نیز می‌طلبد که در حفظ و حراست از این گونه‌ها حداکثر تلاش خود را داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید داوود احمدپناه بابیان اینکه همیاران طبیعت ظرفیت ارزشمندی در راستای ترویج درختکاری و حفظ منابع طبیعی به شمار می‌روند، اضافه کرد: منابع طبیعی امانتی که حفظ و حراست از آن به عهده تک‌تک افراد است لذا می‌بایست در این راستا فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود.

در ادامه این مراسم کلنگ زنی پیست دوچرخه سواری در خیابان ساری مقابل ایستگاه آتش نشانی شهمیرزاد صورت پذیرفت و مهندس لقمانیان اعلام نمودند      ان شا الله این پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد شد .

فهرست