همایش شهرداران استان به ریاست دکتر فخری،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و با حضور اسدی ، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ،مهندس لقمانیان شهردار و اسماعیلی_زاده رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شهمیرزاد

 

‍ به گزارش روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد همایش شهرداران استان در گرمسار با حضور مسئولین استان سمنان برگزار گردید  دکتر فخری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارسمنان در این همایش اظهار نمود :

?انتطار ما این‌نیست که همه شهرداران در بودجه متخصص باشند ، اما باید چهارچوب های بودجه را بشناسند .

?شهرداران باید درحوزه بودجه دارای اطلاعات باشند ، تا بتوانند بودجه خوب و منسجمی را برای یکسال ارائه نموده و هدف و راه شهرداری را به درستی تعیین نمایند .

?ایشان افزودند: بودجه ها را شهرداران باید واقعی ببیند گاهی ممکن است بودجه انحراف داشته باشد.

?بودجه غیر واقعی ، شهرداری ها را دچار ضرر میکند و این بودجه قابلیت اجرایی ندارد و لذا این ضعف شهرداران در مدیریت تلقی میشود .

? خدمات شهردارای ها ویترین خدمات دولت است ، شهردارای ها باید فعال بوده و برنامه های اقتصادی اجتماعی و عمرانی داشته باشند .

?در بحث خدمات اجتماعی و فرهنگی و …. باید عدالت در شهر ها ایجاد شود ،نیازهای هر شهر باید سنجیده شود ومتناسب با نیازهای شهری خدمات ارائه گردد.

?برخی از قوانین شهرداری ها مربوط به سنوات گذشته می باشد، مانند بررسی لایحه خود کفایی که در سال ۶۲ بررسی شده ودر سال ۹۸ مصوب گردید که اجرای آن در سال ۹۸ کاربردی نبوده و مستلزم آن است تا قوانین متناسب با زمان تدوین شوند.

? باتوجه جمعیت کم نسبت به وسعت زیاداستان سمنان درکشور، کمترین برخورداری به لحاظ بودجه از اعتبارات ملی ، اختصاص به استان ما دارد که نیاز مند توجه ویژه می باشد.

?شهرهای ما استعداد این را دارند که ساختمانهای بلند مرتبه در آنها ساخته شود و سرمایه گذاران بتوانند در استان ، سرمایه گذاری کنند، ‌باید به شهرداری ها اجازه داده شود براساس نیازهای شهری با سرمایه گذاران همکاری کنند .

? اگر شهرداران نتوانند با بخش خصوصی همکاری کنند در پرداخت هزینه ها دچار مشکل میشوند و لذا نیاز است که اجازه ی ورود بخش خصوصی به شهرداری ها اخذ گردد ، استان سمنان جایگاه خاصی دارد و اگر بخش خصوصی ورود نکند ما دچار مشکل خواهیم شد .

?شهرداری های دارای بیشترین نیروی انسانی هستند، که کمترین‌حقوق دریافتی را دارند، بایدتوجه ویژه ای به حقوق و مزایای نیروهای شاغل در شهرداری ها در راستای ایجاد امید و انگیزه به خدمت رسانی مطلوب تر مد نظر قرار گیرد.

?شهرداریها در استان بسیار توانمند هستند و لذا ورود بخش خصوصی به حوزه های مختلف اجتماعی فرهنگی و گردشگری می تواند کمک شایانی به توسعه شهرها داشته باشد.

?استان سمنان دارای یک جایگاه ویژه در کشور می باشد، اما به منابع انسانی در شهرداری ها کمتر توجه می شود ؛ شهرداران نیز از کمترین امکانات رفاهی برخوردار هستند که نیازمند توجه ویژه در این خصوص هستیم..

 

فهرست