کوشش های جهانی برای حفظ محیط طبیعی عمدتاً به زیست بوم ها یا اکوسیستم های نسبتاً بکر و دارای تنوع زیستی و حفاظت گونه های جانوری و گیاهی منحصر به فرد توجه داشته است ؛ لیکن نزدیکی طبیعت به محل کار و زندگی انسان ها ، فضاهای سبز کوچک داخل شهرها و نیز فواید آنها برای مردم در این میان  کمتر مورد توجه قرار گرفته است. فضاهای سبز از یک سو موجب بهبود وضعیت زیست محیطی  شهرها شده  و از سوی دیگر شرایط مناسبی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم می سازد.

      گردشگری شهری در حال حاضر مانند شاخه های دیگر گردشگری می تواند با اصول پایداری ارتباط داشته باشد .
بوستان های شهری ، پارک های جنگلی ، لبه ها و کناره های شهری با دارا بودن توان های اکولوژیکی بالا ، توان جذب گردشگران شهری را دارند و این خود از مسافرت های پر دردسر برون شهری جلوگیری می کند و موجب صرفه جویی در انرژی و زمان می گردد. نقش اکولوژیکی فضاهای سبز عمومی شهری موجب کاهش میزان آلودگی هوا و تعدیل اقلیم می شود. همچنین نقش اجتماعی این فضاها افزایش مشارکت ها و آموزش های زیست محیطی می باشد که این امر خود عرصه ای نو برای دوستداران محیط زیست است.

      در همین راستا و به گزارش روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد و با توجه به درخواست به حق شهروندان محترم شهمیرزادی، با پیگیری واحد عمران شهرداری ، عملیات زیر سازی محوطه و اجرای سنگفرش پارک مینو واقع در منطقه نعل اسبی شهمیرزاد ، آغاز گردیده است.

 

فهرست