به گزارش روابط عمومی شهرداری ، شهردار شهمیرزاد در گفتگوی  اختصاصی با روزنامه پیام استان سمنان به سوالات ذیل  اینگونه پاسخ داد :

۱-یک معرفی کوتاه از خودتان ؟

 اینجانب متولد  همدان، دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران  گرایش سازه ، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین وپیشوا و معاونت عمرانی سابق شهرداری شریف آباد تهران ، حدود بیست ماه افتخار خدمت به شهرندان فهیم شهمیرزاد را دارم و به دلیل اینکه شهر شهمیرزاد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر سمنان به عنوان منطقه گردشگری واقع شده است افتخار آشنایی و خدمت مضاعف به مردم شهر اخلاق را دارم.

۲-چرا در حوزه شهری مشغول به فعالیت شده اید؟

با توجه به تحصیلات و سوابق کاری علاقه مند به اجرای پروژه های عمرانی بوده ام و با توجه به روحیه پر جنب و جوش همواره علاقه مند به مدیریت اجرایی علیرغم بار مسئولیت سنگین بوده ام.

۳-بودجه شهرداری شهمیرزاد در سال جاری به چه میزان است ؟

خوشبختانه ایجاد انسجام درمدیریت مالی شهرداری وهمدلی و همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهرشهمیرزاد بعداز گذشت بیش از ۵ سال از عدم تحقق بودجه شهرداری خوشبختانه در سال مالی ۱۳۹۷ بودجه شهرداری بیش از صد در صد محقق  شد و با توجه به روحیه جهادی در شهرداری شهمیرزاد بودجه سال جاری با افزایش بیش از ۴۰ در صدی تدوین شده است .

۴-مهمترین مشکل حوزه شهمیرزاد را چه میدانید ؟

شهمیرزاد با آب وهوای معتدل کوهستانی و وجود باغها و سرسبزی در نزدیکی کویر به عنوان یکی از نقاط خوش آب و هوا و یکی از مقاصد گردشگری می باشد که متاسفانه با وجود جمعیت شناور که در تعطیلات بخصوص فصل تابستان با رشد چند صد در صدی جمعیت مواجه می شود که به تایید مرکز آمارایران نیز رسیده است مشکلات عدیده ای را در خدمات رسانی برای شهر ایجاد نموده که به عنوان مثال در پایان هفته حجم زباله  های شهری رشد ۳۰۰ درصدی پیدا می کند که فشار مضاعفی را بر روی مجموعه خدمات شهری می گذارد اما جمعیت شناور شهر جهت دریافت اعتبارات لحاظ نمی گردد و فقط جمعیت ثابت شهری در بودجه ها لحاظ می گردد و از طرفی با توجه به قیمت و ارزش زمین و نداشتن طرح جامع و حریم ، زمین خوران و حریم خوران و باغ خوران با تخریب فضای سبز و محیط زیست به دنبال ایجاد منفعت های غیر قانونی هستند که فشار مضاعفی را بر شهرداری و شورای  اسلامی شهر تحمیل می کنند و بیشترین هجمه را جهت نیل به مقاصد غیر قانونی خود به شهرداری و شورای شهر وارد می کنند.

۵-منظور شما از بحث زمین خواری وباغ خواری چیست؟آیا تاکنون مورد قضایی در این خصوص مورد قضایی داشته اید؟

با توجه به قیمت بالای زمین و آب و هوای معتدل شهر شهمیرزاد همواره تقاضای زیادی برای املاک وجود داشته که متاسفانه افرادی به نام سرمایه گذار اما با اقدامات سودجویانه نسبت به اعمال نفوذ و یا لابی در ادارات مختلف نموده که طرح جامع و حریم شهر شهمیرزاد دست خوش

اینگونه سودجویی ها و رانت خواری ها شده که خوشبختانه با ورود به موقع دستگاههای نظارتی در حال رفع مشکلات و مغایرتها هستیم .

۶-نمونه ای از این تخلفات را اشاره کنید؟

تغییر کاربری زمین ها به متراژ بیش از ده ها هکتار در طرح جامع شهر و بدون لحاظ ننمودن حق و حقوق شهرداری و بیت المال و عدم رعایت اصول محیط زیست و اصل حفاظت از باغات  که به کاربری مسکونی تغییر پیدا کرده است که طی مکاتبات و پیگیری های مکرر توسط معاونت محترم امور عمرانی استانداری سمنان،شهرداری و شورای اسلامی شهر شهمیزاد نسبت به بررسی و رفع ایرادات اقدام شده است یا در بحث طرح حریم شهر می بایست ابتدا به تعریف حریم شهر اشاره نمود که حریم شهر عبارت است از فضایی جهت توسعه آتی شهر وذخیره ای برای نسل های آینده که متاسفانه افرادی جهت منفعت شخصی خود با بهانه سرمایه گذاری و یا دریافت تسهیلات کم بهره طرح حریم شهر را دچار مشکل نموده که سبب شده شهر جهت توسعه آتی خود فضای بسیارمحدود داشته باشیم که انشالله با قول مساعد مدیران مربوطه در حال رایزنی و حل مشکل می باشیم.

ضمن آنکه شهرداری با استقبال از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری سالم و قانونی دست تک تک سرمایه گذاران را به گرمی می فشارد و آمادگی تعامل صد درصدی با سرمایه گذاران را دارد اما سرمایه گذارانی همچون بابک زنجانی ها را که هدفی جز استثمار اموال شهر و  شهروندان شهمیرزادی را ندارند اجازه حضور و عرض اندام را در شهر نخواهیم داد.

۷-وضعیت ساخت و ساز در شهمیرزاد الان به چه صورت است ؟ آیا آپارتمان سازی در شهمیرزاد ادامه می یابد یا خیر ؟ ساخت و ساز در شهر شهمیرزاد با رعایت اصل حفاظت از محیط زیست و حفاظت از باغات با نظر کمیسیون ماده ۵ و ۷ و شورای محترم و با هدف کمترین آسیب به محیط زیست و با رعایت اصول شهرسازی در جریان است .

۸-راهکار شما برای وضعیت پروژه های در حال ساخت که از چند سال گذشته تا به امروز به اتمام نرسیده اند چیست ؟

خوشبختانه به منظور جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی ،شهرداری در دوره فعلی سعی بر اتمام پروژه های نیمه کاره دارد که تکمیل المان شهدای گمنام شهر شهمیرزاد ،مجموعه بازار روز و تکمیل آرامستان بهشت علی با همکاری خیرین در دستور کار شهرداری بوده است .

۹-منظور از سرمایه گذاری سالم و ناسالم چیست یا می توانید مصادیقی از آنرا نام ببرید؟

به عنوان نمونه عرض می کنم افرادی در سالیان گذشته به منظور تعدیل قیمت مسکن در شهر شهمیرزاد نسبت به اجرای پروژه های سرمایه گذاری در املاک شهر اقدام نمودند و شهرداری به منظور رشد و توسعه شهر با همکاری و مصوبه شورای اسلامی شهر نسبت به تفکیک رایگان اراضی و صدور پروانه رایگان ساختمانی اقدام نموده است اما پس از گذشت بیش از یک دهه دریغ از گذاشتن اجری بر روی آجر.

 ۱۰-برای در آمد زایی توسط شهرداری شهمیرزاد برنامه ای دارید ؟

 ایجاد در آمد پایدار و اجتناب از فروش تراکم و یا عوارضات و جرائم ماده ۱۰۰ جهت در آمد زایی در دستور کار شهرداری نبوده و با ایجاد زیر ساخت هایی جهت تسهیل ورود سرمایه گزاران و استفاده از پتانسیل خیرین و نیکوکاران و توسعه زیر ساخت ها با ایجاد در آمد پایدار خوشبختانه بعداز سالها بودجه سال ۹۷ را بیش از صدر در صد محقق نمودیم و انشالله در سال جاری نیز با همکاری اعضای محترم شورا با همین برنامه ریزی و راهبرد پیش خواهیم رفت .

۱۱-همانطور که در سخنان اشاره نمودید اقدامات شهرداری در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال چه بوده است؟

مکررا”شهرداری و شورای اسلامی شهر مکاتباتی را با دستگاه های نظارتی جهت بررسی بیش از ۱۰۰مورد مغایرت ایجاد شده در طرح جامع و حریم شهر نموده اند و همواره پیگیری های خود را از دیگر نهاد های نظارتی در دست اقدام دارد که جا دارد تشکر خود را از ایشان اعلام نمایم.

۱۲-شنیده ها حاکی از این است که در سال گذشته اعضای شورای اسلامی شهر استعفای جمعی داده اند نظر جنابعالی در این خصوص چیست؟

شورای اسلامی شهر مجموعه ای مستقل می باشد لذا بهتر است پاسخ را از سخنگو شورا بشنوید لذا ذکر این نکته ضروری است با شناختی که از اعضای شورای اسلامی شهر پیدا کرده ام می دانم که هیچگاه به رای مردم خیانت نخواهند کرد.

۱۳-اقدامات شهرداری در دوران تصدی جنابعالی جهت توسعه فضای سبز شهری چه بوده است؟

به منظور توسعه وحفظ باغات کهن شهر شهمیرزاد و با پیگیری مجدانه شهرداری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شهمیرزاد کاشت انواع درختان بومی با رشد ۶۰۰درصدی روبروی بوده است.

 

۱۴-با توجه به کلنگ زنی پارک فرهیختگان در سال گذشته اقدامات شهرداری در این خصوص چه بوده است؟

شهرداری شهمیرزاد با مجوز شورای اسلامی شهر در حال انتخاب پیمانکار به منظور شروع عملیات اجرایی پارک فرهیختگان می باشد که با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

۱۵-در بحث نوسازی وبهسازی ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری اقداماتی صورت پذیرفته است؟

با توجه به جمعیت شناور شهر شهمیرزاد که در فصول بهار و تابستان و اواخر هفته با سیل انبوه مسافران و گردشگران روبرو هستیم و لزوم نظافت با رشد جمعیتی چند صد درصدی در ایام پیک ،خوشبختانه با رایزنی های صورت پذیرفته نسبت به خریداری ،تجهیز و نوسازی ۱۰۰درصدی کلیه ماشین آلات خدماتی و عمرانی در دوران تصدی حقیر اقدام گردیده است.

۱۶- آیا در شهرداری شهمیرزاد شهمیرزاد با کمبود نیروی انسانی مواجه هستید ؟

بله از سالیان گذشته علیرغم بازنشستگی و از کار افتادگی و فوت بسیاری از همکاران به تعداد بیش از ۴۰ نفر متاسفانه تاکنون اجازه جذب نیرو به شهرداری داده نشده که شهرداری را در امر خدمات رسانی در بحث خدمات شهر و فضای سبز را با چالش جدی مواجه کرده و در بحث مدیریت بحران مشکلات به حدی است که بعضی از شیفت های مجموعه آتش نشانی با دو نفر اداره می شود و به هیچ وجه این امر زیبنده شهر نمونه گردشگری و بین المللی نیست .

۱۷- اولویت های کاری شما در سال آینده چه خواهد بود ؟

تصویب طرح جامع و حریم شهر که بیش از ۲۰ سال مغفول مانده است ، تکمیل پروژه های نیمه تمام بازار روز، ساخت پارک های محله ای ، اجرای پروژه زیر بنایی کمر بندی بلوارآیت ا… مومنی به طول بیش از ۲/۲ کیلومتر جهت تسهیل تردد بین استانی در دستور کار شهرداری است.

۱۸- چه برنامه و یا پروژه فرهنگی برای شهر در نظر دارید ؟

برنامه ریزی جهت برگزاری جشن بزرگ عید تا عید در  ماه آینده و ایجاد خواهر خواندگی و تبادل فرهنگی بین شهرهای گردشگری در دستور کار شهرداری است و با اجرای برنامه های متنوع در مراسمات ملی مذهبی و با برگزاری و حمایت از یادواره ها و گرامیداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مبادرت شده است  .

۱۹-نظر شما در مورد روزنامه پیام استان سمنان ؟

 روزنامه ای فراگیر جامع که با بررسی کارشناسانه در جهت حل مشکلات استان قدم بر

 می داردو جای تقدیر و تشکر از مدیریت شایسته روزنامه جناب آقای دکترکواکبیان را دارم.

 ۲۰-سخن پایانی ؟

تقدیرو تشکر ویژه از پرسنل محترم شهرداری که با همکاری ویژه خود باعث تحقق بودجه شهرداری گردیدند و با تلاش شبانه روزی مدیران شهری رشد بیش از ۲۵۰ درصدی  در مقادیر و حجم پروژه های عمرانی را در سال گذشته اجرایی نمودیم و تقدیر ویژه از ریاست و اعضای شورای شهر و مردم فهیم شهمیرزاد که با تعامل  ویژه با شهرداری باعث تسریع در روند اجرای اقدامات شهرداری شده اند .

 

فهرست