به گزارش روابط عمومی سنایی مسئول فضای سبز شهرداری شهمیرزاد اعلام نمود :

به طور کلی فضای سبز علاوه بر محلی که دارای درخت وگیاه است، نماد و سمبلی از تفکرات فرهنگی و اجتماعی یک جامعه نیز میباشد. رشد و توسعه روزافزون شهرها، عوارض مدرنیسم و زندگی شهرنشینی، توسعه هر چه بیشتر کالبدی، کیفیتی وکمیتی فضای سبز و پارک را که در بهبود شرایط محیط زیست نقش مؤثر دارد . محدودیت امکانات تفریحی، آلودگی هوا و صدا،فشارهای حاصله از کار روزانه و مشکلات تأمین هزینه زندگی آثار نامطلوبی در حیات سالم و فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفاهی شهرنشینان باقی می گذارد که با توسعه سریع فضاهای سبز، دگرگونی های این عوامل نامطلوب انکارناپذیر می شود و احتیاجات مردم را در بهره برداری از امتیازات مفید این گونه مکانها روز افزون می سازد.
ایجاد پارک، باغ و فضای سبز در شهرها و حومه آنها تأثیر بسزایی در فعالیتهای اجتماعی و تأمین اقتصاد سالم کشور و افزایش توان کار و فعالیتهای مردم داشته و شکل جدید و رضایت بخشی بر زندگی شهرنشینان می دهد. در حقیقت علل اصلی ایجاد فضای سبز کمک بهکاهش وزش باد در سطح شهر، جلوگیری از تغییرات غیر طبیعی دما، کمک به کاهش وجود غبار و آلودگی هوا، زیباسازی و … می باشد.
لازم به ذکر است مدیریت فضای سبز شهری تنها محدود به مقولات مشخصی چون حفاظت از فضای سبز و درختان یا نحوه مدیریت پارکها و کمربندهای سبز شهری نبوده بلکه موضوعات وسیع و متنوعی را دربرمی گیرد که از جمله می توان به برنامه ریزی و هدایت فعالیتهای کاشت و استقرار گونه های متنوع گیاهی و سازگار با شرایط اقلیمی اشاره کرد.
توسعه فضای سبز رشد روز افزون شهرنشینی، شهرگرائی و شهرسازی امری است اجتناب ناپذیر

گوشه ای از اقدامات  فضای سبز شهرداری شهمیرزاد 

فهرست