جایگاه CNG شهمیرزاد با پیگیریهای شبانه روزی شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر شهمیرزاد در هفته گذشته رفع عیب استاندارد سازی،over haul و در حال ارائه خدمات به شهروندان محترم می باشد.

به گزارش روابط عمومی:جایگاه CNG شهمیرزاد در ابتدای مهرماه سال جاری به علت عدم استاندارد توسط شرکت استاندارد غیر فعال شد و پس از پیگیریهای مکرر شهردارو اعضای شورای اسلامی شهر پس از استاندارد سازی و واگذاری به بخش خصوصی در حال خدمات رسانی به شهروندان محترم می باشد.

در حال حاضر در کشور ایران با توجه به معیارهای ثبت شده برای هر ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دستگاه خودرو یک جایگاه بنزین و برای هر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو گازسوز یک جایگاه سوخت CNG در نظر گرفته شده است که به عقیده برخی از کارشناسان در شرایط فعلی تعداد جایگاه‌های سوخت رسانی در کشور مناسب ارزیابی شده است.

با توجه به آنکه تنها ۱۰ درصد از تولیدات خودرو در کشور با گاز طبیعی کار می‌کنند اما در حدود ۷۰ درصد از حمل و نقل عمومی و ۹۰ درصد از تاکسی‌ها با سوخت گاز طبیعی در سطح کشور فعال هستند.

تمام این موارد در حالی بیان می‌شود که شرایط تولید و مصرف خودرو چه در سطح استفاده شخصی و چه در سطح استفاده عمومی ثابت نخواهد ماند و در روزهای آینده نیاز به ارتقا کیفیت و کمیت جایگاه‌ها احساس می‌شود، برای ایجاد جایگاه‌های سوخت رسانی با توجه به قیمت زمین، دستگاه‌های مورد نیاز و تکنولوژی مورد نیاز در حدود ۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور چنین سرمایه‌گذاری دارای سوددهی قابل توجهی نیستو در حال حاضر بار آن بر دوش شهرداری ها سنگینی می کند.

 

 

فهرست