به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر شهمیرزاد:پیرو پیگیریهای صورت پذیرفته جهت خواهر خواندگی دو شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد و شهر تاریخی همدان،جلسه ای با هماهنگی قبلی با حضور آقایان رحمان جندقی مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر شهمیرزاد،حسن بازاری مسئول خدمات شهری و بهنام بهشتی نماینده شهردار شهمیرزاد در امور عمرانی باتفاق جناب آقای دکتر خوشبخت مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری همدان ،آقای مهندس شیری معاونت فرهنگی و سایر مسئولین سازمان فرهنگی شهرداری همدان در محل دفتر مدیر عامل سازمان فرهنگی،ورزشی و گردشگری شهرداری همدان برگزار گردید.

در این جلسه که به منظور بررسی و کارشناسی موضوع خواهر خواندگی دو شهر برگزار گردید در ابتدای جلسه حسن بازاری مسئول خدمات شهری شهرداری شهمیرزاد پس از تقدیر و تشکر جهت تشکیل جلسه توضیحاتی را در خصوص موقعیت جغرافیایی و مساحت شهر شهمیرزاد بیان نمود.

بازاری اعلام کرد:شهمیرزاد در ۲۴کیلومتری مرکز استان سمنان و در ارتفاع ۱۸۸۰متری از سطح دریا دارای آب و هوای معتدل بوده که با وجود درختان سربه فلک کشیده در طول سال میزبان گردشگران و توریسم از اقصی نقاط کشور و گردشگران خارجی می باشد.

بازاری ادامه داد بر اساس مصوبه هیئت دولت در سال ۱۳۸۶ شهمیرزاد به یک شهر نمونه گردشگری بین المللی در کشور معرفی شد که تاکنون با بی مهری زیادی روبرو بوده که اقدامات زیرساختی و شایسته ای در این خصوص بعمل نیامده است و اگر هم بوده بسیار ناچیز می باشد.

مسئول خدمات شهری شهرداری شهمیرزاد از از خیرین نیکوکار شهمیرزادی همچون حاج بهروز یوسفی،حاج آقا کارون،حاج آقای ذاکری،حاج موسی وفائیان ،سرهنگ خواجوی و سایر خیرین شهمیرزاد را به عنوان بازوان پرتوان شهرداری نام بردید که در اجرای پروژه های زیربنایی همیشه در صحنه حضور فعال دارند.

در ادامه رحمان جندقی مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر شهمیرزاد توضیحاتی را در خصوص فرهنگ ،آداب و رسوم ،اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری شهمیرزاد را ارائه نمودند.

مسئول روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد خواستار توسعه و تحکیم مناسبات دیرینه و دوستانه دو شهر همدان و شهمیرزاد شد.

جندقی ابراز نمود:تمایل به تقویت و گسترش بیش از پیش مناسبات شهری،تعاملات فرهنگی و گردشگری،تبادل تجارب و اطلاعات در زمینه صنایع پاک،ترغیب و تشویق همکاری های چند جانبه منجمله تجاری و اقتصادی سودمند و سرمایه گذاری مشترک ،تبادل گروه ها و هیئت های فرهنگی و کارشناسی با هدف توسعه روابط فرهنگی و آموزشی،تقویت همگرایی و همکاری دو شهر در نهادها و NGO و مجامع منطقه ای با هدف توسعه و ارتقای گردشگری ،فرهنگی و سرمایه گذاری در جهت رفاه شهروندان دو شهر با پیروی از اصول روابط دوستانه شهرداران همدان و شهمیرزاد از نقاط قوت این خواهر خواندگی می باشد.

در ادامه بهنام بهشتی نماینده شهردار شهمیرزاد در امور عمرانی مباحثی را در خصوص بافت شهر شهمیرزاد،موقعیت مکانی و پروژه های در دست اقدام شهرداری شهمیرزاد اعلام نمودند.

بهشتی احیای پارک کوهستان و راه اندازی تله سی یژ،پارک امیرکبیر و پارک فرهیختگان را از پکیج های سرمایه گذاری سودمند شهرداری دانست و اعلام کرد مسیر سرچشمه و خیابان مازندران ،منطقه بکر لهر و لزر و سایر مناطق دیدنی شهمیرزاد و خوش آب و هوا بودن شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد پتانسیل بسیار بالایی جهت جذب گردشگر و سرمایه گذار می باشد.

در ادامه مهندس خوشبخت مدیر عامل محترم سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی همدان پس از خیر مقدم به نمایندگان شهرداری شهمیرزاد توضیحاتی را در خصوص چارت سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان ارائه نمودند .

خوشبخت همدان را به عنوان پایلوت پیاده رو ها در کشور اعلام کرد و افزود شهر تاریخی همدان به عنوان دومین شهر در مدیریت بحران بی نظیر است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان آمادگی کامل سازمان را در همکاری همه جانبه در حوزه ورزشی ،فرهنگی و اجتماعی و برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی اعلام نمود.

فهرست