شهردار عنوان کرد:با مافیای زمین‌خواری و “حریم‌خواری” به شدت برخورد خواهیم کرد

شهردار شهمیرزاد از نبود طرح جامع و طرح حریم شهر شهمیرزاد به عنوان عامل موثر در طولانی شدن روند صدور پروانه های ساختمانی در این شهر نمونه گردشگری بین المللی نام برد وگفت: با وجود این مشکل طی ۱۱ ماه گذشته میانگین مدت زمان مورد نیاز جهت صدور پروانه را تا حد زیادی کاهش دادیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر شهمیرزاد: محمدصالح لقمانیان شهردار شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین صدور مجوز ساخت و ساز در این ۱۱ ماه به طور میانگین از ۶ ماه به دو ماه رسیده است.

وی با بیان اینکه مردم به واسطه طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها اذیت می شوند افزود: اگر طرح جامع و طرح حریم شهر شهمیرزاد تصویب شود میانگین صدور پروانه ساختمانی در شهمیرزاد به کمتر از یک ماه می رسد.

شهردار شهمیرزاد ادامه داد: به دلیل عدم تصویب طرح جامع براساس قانون صدور پروانه منوط به طرح آن در کمیسیون مربوطه است که هر ۴۵ روز یک بار برگزار می شود لذا شهرداری در طولانی بودن این فرآیند نقش چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه در گذشته پروانه های ساختمانی در شهمیرزاد پس از چهار سال صادر می شدند گفت: با تلاش شورا و شهرداری خوشبختانه توانستیم میانگین صدور پروانه ها را به حداقل ممکن که دو ماه است برسانیم.

لقمانیان از تصویب طرح جامع شهمیرزاد به عنوان یکی از اولویت های این شهرداری برشمرد و گفت: رئیس و اعضای شورای شهر شهمیرزاد نیز به جد پیگیر تصویب این طرح هستند اما تصویب طرح جامع معمولا یک فرآیند زمان بر است.

وی از انجام برخی مقدمات تصویب این طرح خبر داد و گفت: انجام نقشه برداری های شهر که در دوره های قبل به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهر سه سال به درزا می کشیده بود، امسال با تلاش مضاعف همکاران ظرف سه ماه، کار نقشه برداری های جدید انجام شد. ضمن اینکه ۵۰ درصد از مطالبه پیمانکار طرح نیز از سوی شهرداری پرداخت شد.

وی با تقدیر از شورای شهر شهمیرزاد خاطرنشان کرد: اعضای شورا خوشبختانه بار ناشی از این طرح را از دوش ما برداشته است. ضمن اینکه طرح حریم شهر شهمیرزاد نیز با تلاش شورا و همکاران شهرداری ظرف دو ماه آینده تدوین و نهایی می شود.

شهردار شهمیرزاد در پاسخ به پرسشی در خصوص کاهش درآمدهای شهرداری ها به دلیل کاهش محسوس ساخت و سازها در شهر اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در این بخش به سازمان نظام مهندسی برمی گردد که مشکلات زیادی برای مردم و شهرداری ایجاد می کند.

وی از انجام مکاتبات متعدد با این سازمان با هدف تسهیل در اعطای مجوزها خبر داد و گفت: متاسفانه این سازمان زیرساخت لازم را برای مهندسان ناظر و مجری فراهم نمی کند و همین به سرگردانی مردم در این بخش اضافه می کند.

لقمانیان ادامه داد: تاخیرهای سازمان مهندسی سبب شده که شروع ساخت و ساز در شهر با مشکل روبرو شود.

وی با بیان اینکه مردم و شهرداری ها نباید تاوان عدم هماهنگی ها را بدهند افزود: در حال حاضر چندین پرونده در این بخش داریم اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفته و همین کند بودن روند، به طولانی ترشدن فرآیند اعطای مجوزها و کاهش ساخت و سازها انجامیده است.

شهردار شهمیرزاد با اشاره به برخی اقدامات مدیریت شهری شهمیرزاد در ۱۱ماه گذشته از کاهش بدهی های این شهرداری در این مدت خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه اخیر ۲۵میلیارد ریال از بدهی های گذشته شهرداری را کاهش دادیم که در این شرایط اقتصادی اقدام مهمی است.

وی از افزایش ۲۵۰درصدی حجم برنامه های عمرانی و مالی در شهرداری این شهر نمونه گردشگری خبر داد و افزود: علاوه بر این پروژه های متعددی با هدف تسهیل ترددها در سطح شهر و زیباسازی شهر انجام شده است.

شهردار شهمیرزاد بر مقابله جدی با زمین خواری ،باغ خواری و حریم در این شهرنمونه گردشگری بین المللی تاکید کرد و گفت: اگرچه از طریق هجمه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شدت زیرفشار زمین خوران، کوه خواران و باغ خواران در این شهر نمونه گردشگری هستیم اما به هیچ عنوان اجازه دست اندازی به این افراد زیاده خواه نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه خیلی ها دنبال زمین خواری و حریم خواری هستند گفت: ما با همه وجود می ایستیم و به هیچ وجه تسلیم مافیای زمین خواری نمی شویم.

فهرست