در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.هفتم مهرماه به نام «آتش نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد، هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، روز قدردانی از تلاش شبانه روزی آتش نشانان پر تلاش و ترویجگران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور می باشد.

روز آتش نشان روز تجلیل و پاسداشت جایگاه مردانی است از جنس ایثار، شهامت و شهادت. فرشته های نجات که آتش عشق خدمت به خلق در وجودشان زبانه می کشد تا آتش سوزان و سوزنده حوادث را در زندگی خلق خاموش کنند.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش های شبانه روزی آتش نشانان خدوم و زحمتکش در شهرها و روستاهای کشور، علی الخصوص آتش نشانان زحمت کش شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد، که با از خود گذشتگی و ایثارجان خود همواره در مواجهه با خطر، با جسارت و شجاعت، برای نجات آسیب دیدگان تلاش کرده اند و با اثبات عملکرد خود به عنوان ناجیان مردم عزیزمان همواره و در همه حال آماده خدمت و جانفشانی هستند تبریک عرض می نمایم.

امید است برای ساختن ایران آباد و آزاد در کنار هم ساعی باشیم.

 

فهرست