به گرارش روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد:با تدابیر و برنامه ریزی های از قبل صورت پذیرفته در خصوص پاکسازی و نظافت سطح شهر و با تاکیدات مکرر مهندس محمد صالح لقمانیان شهردار محترم شهمیرزاد پاکسازی و نظافت لحظه به لحظه شهر در تاسوعا وعاشورای حسینی در شهمیرزاد صورت پذیرفت.

حسن بازاری مسئول خدمات شهری شهرداری شهمیرزاد در این خصوص ابراز داشت:با تدبیری که در  در ایام تاسوعا و عاشورا در نظر گرفته شد، تصمیم گرفتیم که با توجه به کمبود نیرو در این بخش مجموعه پاکبانان در سه شیفت در سطح شهر مستقر نمائیم و در لحظه به نظافت شهر بپردازند.

یک معضل فرهنگی که همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تکرار می شود وکمتر کسی به آن توجه می کند ریختن ظروف نذری در کف خیابان های شهر است.

ماه محرم علاوه بر ماه حزن و اندوه ماه نذری دان ها هم است، و هر کس به اندازه توان خود سعی می کند در با شکوه برگزار شدن مراسمات عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) سهم داشته باشد.

در کنار این نذری دادن ها کارهایی از ما سر می زند که زیبنده فرهنگ حسینی نیست که یکی از این کارها ریختن ظروف یک بار مصرف نذری در کف خیابان ها است که هر ساله شاهد آن هستیم .

بعد از توزیع نذری در کنار هر تکیه و حسینیه منظره ای از انبوه زباله ظروف یک بار مصرف کهبه چشم می خورد، که زیبنده فرهنگ حسینی نیست.

شاید بعضی از ما به زحمتی که برای جمع کردن این نوع زباله ها توسط کارگران شهرداری کشیده می شود فکری نکنیم و اکثر شهروندان ظروف یک بار مصرف خود را در هر جایی رها می کنند که باعث می شود این گونه زباله ها در خیابان ها پخش شود .

حال که این پاکبانان عزیز به هیچ چشم داشتی تمیز کردن خیابانها را به عهده می گیرند بهتر است ما به عنوان یک شهروند سعی کنیم زباله های ظروف نذری را در کنار خیابانها رها نکنیم تا رضایت پاکبانان شهرداری را به دست آوریم.

در این شبها با هر نیتی در عزاداری شرکت می کنیم ظروف یک بار مصرف را درون سطل های زباله بیندازیم.

فهرست