میدان امام خمینی (ره) به درگذشته بنام میدان نادری معروف بود، از نظر مکانی شاهد رویدادها و اتفاق‌های تاریخی بسیاری است، تجمع‌ها، راهپیمایی‌ها که در طول سال‌های مختلف این شاهد تاریخی در گذر زمان دچار تغییرات زیادی شده بود.

مهندس محمد صالح لقمانیان شهردار شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد با اشاره به سیاست مجموعه شهرداری در عملیات بهسازی و ساماندهی سیما و منظر میدان امام خمینی به منظور صیانت از هویت تاریخی شهمیرزاد گفت: «سیاست ما تاکید بر هویت تاریخی فرهنگی و استقرار نظم بصری می باشدوچون این میدان از نظر بصری مخدوش و آشفته بود. به دنبال برگردندان سیما و منظر این میدان به شکل ۵۰سال گذشته بودیم،به همین خاطر با توجه به تحقیقات صورت پذیرفته از منبع آرشیو عکس ها و افرادی که در زمان ساخت این میدان تاریخی حضور داشتند.

نتیجه این تحقیقات به آن رسید که شاگرد معمار سازنده میدان بنام عباس پاکدامن که در حال حاظر معمار خبره ای شده است را دعوت نمودند که عملیات مرمت و بهسازی میدان تاریخی شهمیرزاد را شروع نماید.

و با عنایت پروردگار متعال و با پیگیریهای صورت پذیرفته توسط شهردار محترم و مجموعه کارکنان شهرداری شهمیرزاد و با همت معمار خبره استاد پاکدامن و پرسنل ایشان هم اکنون شاهد اتمام عملیات مرمت و بهسازی میدان امام خمینی (ره) به شکل اولیه هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد به نقل از معاونت عمرانی شهرداری:مرمت و بهسازی میدان امام خمینی (ره) با اعتباری بالغ بر هفتصدو پنجاه میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی صورت پذیرفت که شامل :خریداری مصالح و اجرای واش بتن کف و دیواره میدان،اجرای تاسیسات برقی،مکانیکی و فاضلاب،اجرای آب نمای میدان  نور پردازی  آب نمای میدان به شکل اولیه،خریداری مبلمان شهری از قبیل نیمکت،سطل زباله کلاسیک و ….،گل گاری میدان و…. می باشد.

عکس مربوط به سال ۱۳۴۸ از میدان نادری

 

وضعیت نابسامان واش بتن کف میدان قیل از مرمت و بهسازی

شروع عملیات مرمت و بهسازی میدان

عملیات مرمت و بهسازی میدان

ادامه عملیات واش بتن کف میدان

ادامه عملیات مرمت و بهسازی میدان

بازدید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهمیرزاد از نحوه اجرای عملیات مرمت و بهسازی میدان

استتار تابلو برق میدان بوسیله کلبه چوبی

اجرای واش بتن میدان همانند طرح اولیه

گل کاری و زیبا سازی میدان

گل کاری و زیبا سازی میدان

مرمت آب نمای میدان بانضمام نورپردازی

مرمت آب نمای میدان بانضمام نورپردازی

خریداری و نصب نیمکت و سطل زباله کلاسیک

فهرست