ششمین نشست تخصصی شهرهای نمونه گردشگری کشور با حضور جناب آقای حاج سعید ایرانبخش سرپرست محترم شهرداری شهمیرزاد،جناب آقای خاکسار ریاست محترم شورای اسلامی شهر شهمیرزاد و دیگر مسئولان کشوری و نمایندگان این شهرها درمورخه ۱۳۹۵/۸/۶در بسطام برگزار شد.

مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگردی سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست گفت: این سازمان به دنبال گشایش اعتبار خاص از تملک دارایی است که بخشی از آن مفاد قانونی دارد.

جلال تاجیک در جمع فرمانداران، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی و ادارات میراث فرهنگی شهرهای نمونه گردشگری کشور افزود: در حال حاضر سازمان مدیریت عدد مشخصی را در اختیار معاونت سرمایه گذاری این سازمان  برای تملک دارایی ها در بخش زیرساخت های گردشگری می گذارد.

در این نشست تخصصی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: گردشگری نیز صنعت است و باید کارگروه رفع موانع گردشگری تشکیل شود.

سیدحسن حسینی به لزوم تصویب طرح جامع گردشگری اشاره و تصریح کرد: در این طرح باید همه جوانب اعم از فرهنگی، اقتصادی و خدماتی دیده و فضا برای سرمایه گذاری تسهیل شود.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود نیز در سخنانی گفت: برای حمایت مالی از شهرهای نمونه گرشگردی باید ردیف ملی تعیین شود.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به وجود فراکسیون فرمانداری های ویژه در مجلس شورای اسلامی، تشکیل فراکسیون شهرهای نمونه گردشگری را نیز خواستار شد.

وی با بیان تلاش های صورت گرفته برای رونق گردشگری در منطقه گفت: تمام روسای دانشگاه های شهرستان موظف شدند اردوهای یک روزه در مناطق گردشگری شهرستان برگزار کنند تا فارغ التحصیلان غیر بومی پس از بازگشت به شهرهای خود، پیام رسان گردشگری باشند.

در این نشست رییس شورای اسلامی شهر نمونه گردشگری بسطام، در بخشی از سخنان خود ویژگی های این شهر را برشمرد و گفت: تصویب بودجه ای خاص برای تمام شهرهای نمونه گردشگری کشور و حمایت از این شهرها ضروری است.

نصرت الله خدامی افزود: با عقد تفاهم نامه بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی می توان مسایل شهرهای نمونه گردشگری را از طریق قانونی پیگیری گرد.

شهردار بسطام نیز با بیان لزوم توجه ویژه به شهرهای نمونه گردشگری اظهار داشت: تصویب طرح جامع گردشگری برای شهرهای نمونه گردشگری ضروری است.

محمدعلی یعقوبیان با اشاره به پیگیری های متعدد، خواستار تأسیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرهایی که فاقد آن می باشند؛ برای رفع مشکلات شد.

در این نشست تخصصی که با حضور فرمانداران، شهرداران، روسای ادارات میراث فرهنگی و شوراهای اسلامی شهرهای نمونه گردشگری به میزبانی بسطام برگزار شد؛ تمبر نشست تخصصی شهرهای نمونه گردشگری کشور با نماد چهارعلی، نقش بسته بر ایوان الجایتو در مجموعه تاریخی بسطام رونمایی شد.

۲img_20161029_210306

فهرست