طرح پاکسازی  توسط شهروندان علاقمند به طبیعت روزجمعه اجرا شد.این طرح که با همکاری شهرداری به انجام رسید با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد.

شهردار شهمیرزاد در حاشیه برگزاری این طرح که موجب ایجاد نشاط و شادی در بین خانواده‌ها شد،

به گزارش روابط عمومی شهرداری شهمیرزاد این طرح با مشارکت موسسه خیریه امیرالمومنین(ع) وموسسه باران و دکتر صادقی با تجمع طبیعت دوستان در میدان امام خمینی(ره) آغاز شد و در مسیر ساحلی رودخانه از سرچشمه تا بانک ملی به اجرا رسید.

سعید ایرانبش اشاره کرد: بیشترین مشارکت در این طرح توسط خانواده صادقی صورت پذیرفت که از شهروندان تحصیل کرده و خیر این شهر می‌باشند که دانشگاه دامپزشکی شهمیرزاد نیز توسط ایشان به علوم پزشکی هدیه شده است.

وی در ادامه از مردم بومی و گردشگران تقاضا کرد: برای حفظ محیط‌زیست با در اختیار گذاشتن کیسه‌های زباله به سلامت و زیبایی این مکان توریستی حداقل مشارکت را با شهرداری داشته باشند.

در ادامه آقاپ عقیلی مدیر موسسه باران نیز با بیان اینکه، شهمیرزاد شهری است که به جهت آب و هوای بسیار خوب به عنوان مکان گردشگری اعلام شده است، به همین جهت گردشگران بسیاری در طول سال به ویژه تابستان و ایام تعطیل به منطقه سفر می‌کنند به طوری که جمعیت متوسط و در حالت معمول ده هزار نفر می‌‌باشد و در این ایام به پنجاه و یا شصت هزار نفر افزایش می‌یابد که با وجود مسیر بسیار زیبایی به نام رودخانه شهمیرزاد که دارای آب جاری است، عموما گردشگران در حاشیه رودخانه ساکن می‌شوند و از این فضای مناسب بهره می‌برند، برای عدم آلودگی محیط به ویژه معضل مهم و بزرگ زباله و جمع‌آوری آن که متاسفانه این مکان دچار این بیماری محیطی شده است، تصمیم گرفته شد که به عنوان حرکت مردمی با پیشنهاد دکتر صادقی و همکاری شهرداری در ایام تابستان، هر ماه روزی به نام جشن پاکیزگی محیط زیست اعلام شود و با همت مردم و مسئولین برگزار شود و همچنین در فصول دیگر سال حداقل یک بار این طرح به اجرا در آید.

۱۳ ۴

فهرست